Van boerenschuur tot werkplaats

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Omdat de ratten in mijn werkplaats al rondliepen in ketelpakjes, was het tijd om de bezem er even flink doorheen te halen, wat resulteerde in 3 vw polo ladingen aan hout stukjes en andere te lang bewaarde rommel naar de stort te rijden.

Normaal gooi ik niet graag hout weg maar heb besloten om straks weer helemaal leeg en schoon op te starten voor de volgende projecten, op wat lange balken na.

Ook direct begonnen om enkele updates uit te voeren om wat meer beweging vrijheid te krijgen.

Dit is de oude situatie met 1 grote uitvoer/ werk tafel, maar wel van een tijdje terug toen alles nog vrij opgeruimd was.

1q.jpg

Dit is de situatie nu, met 3 werkbank delen die ik weer makkelijk tegen elkaar kan zetten als ik een groter werkvlak nodig heb, plus ik kan er 1 gebruiken voor uitvoer tafel voor de Harvey.

Het kleine Kreg frees tafeltje heb ik in 1 deel ingebouwd, daar ik nog een projectje plinten te doen krijg, metertje of 100, de hele frees plaat kan er makkelijk uit als het als werkbank moet dienen.

2q.jpg

Aan deze kant gaat de Scheppach lintzaag zaterdag naar een ander forumlid en het tafeltje met de boor en schuurmachine krijgt ook nog een update en een andere plek, zodat de Hammer A31 een stukkie kan verschuiven en de Harvey dan ook een betere vaste plek kan krijgen.

q4.jpg

De hele afzuig installatie (zie eerdere foto's) haal ik waarschijnlijk weer uit elkaar en bouw ik weer terug naar de normale HBM stand daar deze nu best veel ruimte inneemt met de grote cycloon en 150+ liter vat (bijna 2 vierkante meter) die ik wel beter kan gebruiken, hier komt dan wel zo'n microfilter op. Dit doe ik wel pas na mijn mdf plinten project, en hoop daarna heel veel minder mdf te gaan gebruiken.

Morgen en het weekend verder met opruimen en schoonmaken, dan kan ik volgende week op zoek naar wat mooi hardhout voor een aantal snijplanken.


Wordt vervolgd,
 
Laatst bewerkt:

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Toffe werkplek.

Als je de afzuiger in z'n oorspronkelijke vorm op een karretje zet, en een stukje darm extra voorziet, kan je hem, als het niet te koud is, naar buiten rijden bij een 'vuil' werk, zoals zo'n MDF project. De afzuiger staat toch al naast de poort.... Als je hem moet ledigen idem...
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Tip voor de afzuiger: zet 'm niet op de originele plaatstalen plaat, maar op een stevige multiplex plaat, natuurlijk weer met wielen eronder. En als je iemand weet die kan lassen, laat die dan een paar stevigere poten lassen. Dan staat'ie meteen een stuk steviger en is hij makkelijker te verplaatsen. Scheelde bij mij in ieder geval een hoop ergernis, iedere keer als die aan de kant moest, had ik het gevoel dat ik alleen de bovenkant vasthad en dat de motor op z'n plek bleef staan... En dan kan je 'm eventueel ook anders indelen qua ruimte: motor onderop, plaat erboven om de zak te ondersteunen en daarop de zak met opbouw. Dan heb je minder vloerruimte nodig, en hoogte heb jij toch zat zo te zien. Moet je alleen wel ff stoeien met de slang van de motor naar de opvangzak.
Ook heb ik een paar ringmagneten gekocht met verzonken gaten, boutje met verzonken kop erdoor als handvat. Daarmee houd ik de zak op zijn plaats als ik de klemband eromheen vastmaak. Anders heb je handen tekort om alles tegelijk vast te houden is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:

Stinow

Nieuw lid
30 mrt 2014
9
0
Potverdikkie, ik zoeken naar je nieuwe invoer en uitvoer verhaal voor je HM2, staat er ineens zo'n dik bakbeest! Gefeliciteerd ;).

Leuk om te volgen overigens :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.