Seizoentool Winter (metaal)

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste allen,

Omdat er toch al heel wat geopperd in het hoekaanslag topic wordt, maar even een topic geopend!
In het begin van het nieuwe jaar wil ik weer een nieuwe tool van metaal laten maken en verzenden.

In dit topic kunnen alle ideeën genoemd worden, en eventueel ook uitgewerkt op ieders wensen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.. want uiteindelijk kiezen we 1 tool die we voor de winter laten maken! Ik ben benieuwd wat de meerderheid wil!?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik zou zelf erg blij zijn met een goed doordachte parallel geleider voor de festool/mafell linialen. Eventueel met een incra achtig systeem er op zoals in het andere topic al genoemd werd.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Zoiets lijkt me wel ok! Dan kunnen we eventueel een set ervan maken met 3 van zulke plaatjes. hebben we de 12 meest voorkomende rondingen van de hoek.
Ik heb t toevallig in m`n volgende project nodig.. maar ik zal zelf iets fabriceren! is ook weer niet zoveel werk..



corner-radius-router-template-1.jpg
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik heb er gisteren al wat over nagedacht (en ook goed rondgekeken) & kwam tot dit concept:

Radius jig schets.jpg

Het idee is dat je de blokjes/aanslagen op de goede hoek monteert, waarbij je de keuze hebt uit een paar varianten (even over nadenken en je ziet wat dan kan betekenen). Door zo'n aanslag te gebruiken als 'duwpunt' kun je (met een pin in centreerpunt) ook cirkels maken met de freesmachine, denk ik.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik vind dit zeer interessant. Nico kijk eens naar die van woodpeckers. Belangrijk voor mij is dat het niet de prijs van woodpeckers wordt.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik heb (natuurlijk) ook naar die van Woodpeckers gekeken (en ook Rockler etc., hff op YouTube etc) & wat ik daarvan het nadeel vind is dat er heel veel materiaal weggefreesd wordt. Vandaar mijn ideetje met elementen van gelijke dikte en twee freesbewerkingen (v-groef voor tekst, lijnen en facetten + boren/snijden voor de gaten en de vorm) en minimale nabewerking (tappen en andere kant facetten).

D'r is trouwens ook een leuke variant van Toolify op YT, die een systeem uitgedacht heeft om elke welke radius dan ook te maken, wel in hout trouwens.

Ik denk trouwens dat we met z'n allen voor het eind van het jaar een heel uitgewogen ontwerp hebben, gezien de kennis en creativiteit hier —— ook als het geen radius-tool wordt.: ))
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Zoals ik al eerder heb gezegd,zou ik graag een parallel geleider willen hebben die te gebruiken is met de incra t track.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.