Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Gouden Regen

Gouden Regen

Ik heb wat gouden regen over. (groen, in de 1e week van oktober gerooid)
    Stammetjes van plm 20 cm lang en 8-25 cm diameter.
    Kopse kanten gesealed.
    Afhalen in Boijl (bij Appelscha)
    € 1,50 / kg

Attached files

Re: Gouden Regen

is dit als brandhout bedoelt?
    en verkopen per kilo? waarom dat dan?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Brandhout? Daarom heeft hij de kopse kanten natuurlijk niet geseald.

Gouden regen is met name bij draaiers een erg geliefd houtsoort.

Op de een of andere manier doet de foto me denken aan de foto die bij de marktplaatsadvertentie over gouden regen hoorde waar ik laatst hier op attendeerde. Ik ben benieuwd of het een goede investering voor je wordt.....

idd. de ad. zag ik ook op marktplaats.
    Ik wil het gebruiken als brandhout maar zal dit jaar nog niet te stoken zijn.

@ Jesse: Brandhout? Dan plaats ik het niet op een houtbewerkingsforum hoor. En € 1,50 per kilo is ongeveer € 1500 per m3, en voor Gouden Regen een lage prijs. Als je er aan denkt Gouden Regen in de kachel te gooien kan je beter proberen aan Rio Palissander te komen, dat brand langer.

@ Coko: inderdaad

@ Jurriaan: Klopt als een bus. Er zit ook wat mooi Plataan tussen maar dat verkoop ik niet.

Ja marktplaats....
    Ik zou ze ophalen maar het ging in eens naar een ander voor 25,- de hele stapel.

Bep

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bep
    Ja marktplaats....
    Ik zou ze ophalen maar het ging in eens naar een ander voor 25,- de hele stapel.

Bep
    Nou dan hoop ik voor PME dat het tenminste 16 kilo en 666 gram hout is anders schiet hij erbij in.... :lol:

Waarom zijn ze eigenlijk zo kort afgezaagd? Langere stukken geeft minder kopshout dat kan inscheuren, ook al heb je de koppen ingestreken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke
    Waarom zijn ze eigenlijk zo kort afgezaagd? Langere stukken geeft minder kopshout dat kan inscheuren, ook al heb je de koppen ingestreken.
    Die bomen zijn gekapt door iemand die geen benul had van houtbewerking/houtdraaien, en wilde het kennelijk goed doen en heeft ze "kachelklaar" gemaakt.
    Maar er zitten voldoende stukken bij die uitstekend bruikbaar zijn.

Forum Rechten