Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: steekbeitels

steekbeitels

Ik vroeg mij af of er leden zijn die ervaring hebben met
    de steekbeitels van Blue Spruce Toolworks.
    Ik heb namenlijk her en der gelezen dat deze beter zijn dan
    de beitels van lie nielsen.
    Kan iemand me dat misschien vertellen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: steekbeitels

in het blad FineWoodworking deel 200 staat een test over "bench chisels", hier komen een aantal opvallende zaken uit. nie nielsen staat eigenlijk boven aan. daarnaast hebben ze ook de beitels getest van Natex en MHG. deze kosten werkelijk een fractie van de prijs maar schijnen erg goed te presteren. tvg een LN kost ongeveer 70 euro en een MHG 10 euro. da's een heleboel geld. nu kan ik zelf niet beoordelen wat beter is.

de Blue Spruce is ook getest. dit schijnt een beitel te zijn voor het fijnere werk. erg fragiel zo als ik het begrijp. ik weet niet in hoeverre dergelijke tests te vertrouwen zijn maar deze uitkomst is anders dan ik gedacht zou hebben. ook komen de beitels van Pfeil er erg goed uit.

of anders misschien wachten op de WW.nl chisels

rick

Athanor
    Guest

Rick,

N.a.v. die test ben ik gaan zoeken naar een verkoper van die Narex beitels. Echter nog niet in Nederland Duitsland of Engeland gevonden. Wel veel hits op machineonderdelen voor ijzerbewerkers :cry: maar die zullen wel een eigen forum hebben....

Misschien iemand die meer zoekvaardigheid heeft :?:

Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

fons

ik kan dat ook niet vinden. alleen de beitels van MHG zijn in de "buurt" te koop.

rick

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Staan hier de beitels van Narex bij die jullie bedoelen?
    http://www.amazon.de/s?ie=UTF8&searc...TRICE%20s.r.o.
    Als het ze zijn kan je ze via Amazon.de rechtstreeks bij de fabriek bestellen.

Hier een link naar een catalogus van Narex http://www.narexby.cz/cenik/download/katalog_profi.pdf

Ik heb een paar MHG beitels, vind ze erg fijn. Lange standdtijd en inderddaad betaalbaar. Ik vind ze een aanrader.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@jan als jij dat mooie beitels vindt dan ik dat voor mij een goede reden om eaa te bestellen. daarnaast is dan de woodworkingbeitelset een mooie aanvulling voor het gezamenlijke project

rick

zelf heb ik de extra korte beitels van dieter schmidt. dit omdat ik al een set langere beitels heb, en ik deze fijn vind voor het kleine werk. Heb een paar maten, en volgende keer bestel ik weer een paar beiteltjes mee.

Athanor
    Guest

Goed zoekwerk!

Ik heb al een leuke Kirschen set naat mijn oude nooitgedacht beitels. Denk eerder aan wat nieuwe hakbeitels.

Groet van Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

nou ik mis weer een rib :cry: :cry:

heb een kleine bestelling geplaats bij dieter schmidt. ik heb gekozen voor de kortere uitvoering en 1 beitels van de "normale"maat. ik ben zeer benieuwd naar de resultaten. natuurlijk wil ik nog steeds de forumbeitels!!!

rick

Forum Rechten