Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31
    Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    misschien snap ik het niet helemaal, maar wat doet de compressor in dit verhaal, als jij je hout daarmee afblaast zal daar een (groot) deel van je probleem liggen
    zoals je al schrijft ZONDER afscheider
    Blom heeft het over het droogblazen van de rollertjes. : ) [denk ik].

Nee, coert schrijft dat dáár zijn compressor zonder afscheider om de hoek komt kijken, oftewel....blaast hij geen olie in zijn rollertjes ?
    Met een hamer past alles...

Aceton is gewoon aceton. Bij mijn weten wordt er op dit moment geen biotechnologische (lees: fermentatie) aceton geproduceerd (maar dat zou ik mis kunnen hebben; zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Aceton...l_fermentation), en wordt alle aceton synthetisch geproduceerd. Maar dan nog, als er op het etiket aceton staat moet er aceton in zitten, en de chemische (oplosmiddel-gerelateerde) eigenschappen van aceton zijn identiek, of die aceton nou synthetisch geproduceerd is of (eventueel) via fermentatie. Als jouw 'bio-aceton' slechter zou werken dan 'normale aceton' dan heeft dan niet met de herkomst van de aceton te maken - maar wellicht met het feit dat er geen pure aceton in die fles zit?

Edit: het etiket dat jij laat zien identificeert het product als 'Aceton'. Op de website van de Parel is onder de 'eco' lijn echter een 'Aceton-vervanger' te vinden. Niet duidelijk is wat daar dan (wel) in zit, maar als dat is wat jij hebt gebruikt dan a] zou het kunnen zijn dat het product zich inderdaad anders gedraagt dan echte aceton, en b] is de fles fout gelabeled - daar kun je over reclameren...
    Laatst gewijzigd door henkverhaar; 24-11-16 om 07:55.

voor de duidelijkheid ik gebruik op dit moment schuim rollers die ik om de 20 minuten vervang. de suggestie was aceton op een vilt roller en dan droog spuiten met hogedruk, waarop ik gekscherend melde dat mijn compressor nog geen vocht en olie afscheider heeft

met andere woorden; geen haar op mijn hoofd die er over denkt om mijn compressor aan te zetten naast mijn epoxy werkzaamheden

de reden dat ik geen vilt of mohair gebruik is omdat die haartjes bij mij zichtbaar zijn in de lak.

ik heb een vaag gevoel dat ik het probleem gevonden heb, en dat is eigenlijk gekomen door dat ik een andere kleur roller ben gaan gebruiken. die puntjes in de lak zijn volgens mij restjes roller materiaal. materiaal dat je duidelijk zult vinden als je er een duk tape over heel haalt voor je gaat lakken. deze kleur begon ik te herkennen in de lak...

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2017-09-18 16-27-22.jpg
Bekeken:   230
Grootte:   58,9 KB
ID:        72589

Ontvetten doe je voor dat je gaat schuren.

Dat is mooi, hoe is het nu met de cellulose afgelopen, heb je het nog strak gekregen ?
    Met een hamer past alles...

de cellulose; dat was een kwestie van schuren en dan weer opnieuw in de epoxy

https://youtu.be/kt3l22dKAxI

Volgens MR Boat komt een sinaasappelhuid door niet goed ontvetten.
    Om schuren en ontvetten zo min mogelijk te moeten doen is het misschien wat om, zoals reeds aangegeven, de volgende laag aan te brengen terwijl de eerste nog plakt.

Forum Rechten