Epoxy, wie herkent de fout ?

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee, coert schrijft dat dáár zijn compressor zonder afscheider om de hoek komt kijken, oftewel....blaast hij geen olie in zijn rollertjes ?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Aceton is gewoon aceton. Bij mijn weten wordt er op dit moment geen biotechnologische (lees: fermentatie) aceton geproduceerd (maar dat zou ik mis kunnen hebben; zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Acetone–butanol–ethanol_fermentation), en wordt alle aceton synthetisch geproduceerd. Maar dan nog, als er op het etiket aceton staat moet er aceton in zitten, en de chemische (oplosmiddel-gerelateerde) eigenschappen van aceton zijn identiek, of die aceton nou synthetisch geproduceerd is of (eventueel) via fermentatie. Als jouw 'bio-aceton' slechter zou werken dan 'normale aceton' dan heeft dan niet met de herkomst van de aceton te maken - maar wellicht met het feit dat er geen pure aceton in die fles zit?

Edit: het etiket dat jij laat zien identificeert het product als 'Aceton'. Op de website van de Parel is onder de 'eco' lijn echter een 'Aceton-vervanger' te vinden. Niet duidelijk is wat daar dan (wel) in zit, maar als dat is wat jij hebt gebruikt dan a] zou het kunnen zijn dat het product zich inderdaad anders gedraagt dan echte aceton, en b] is de fles fout gelabeled - daar kun je over reclameren...
 
Laatst bewerkt:

coertvc

Actieve deelnemer
11 dec 2014
36
0
voor de duidelijkheid:p ik gebruik op dit moment schuim rollers die ik om de 20 minuten vervang. de suggestie was aceton op een vilt roller en dan droog spuiten met hogedruk, waarop ik gekscherend melde dat mijn compressor nog geen vocht en olie afscheider heeft ;)

met andere woorden; geen haar op mijn hoofd die er over denkt om mijn compressor aan te zetten naast mijn epoxy werkzaamheden :p
 

coertvc

Actieve deelnemer
11 dec 2014
36
0
de reden dat ik geen vilt of mohair gebruik is omdat die haartjes bij mij zichtbaar zijn in de lak.
 

coertvc

Actieve deelnemer
11 dec 2014
36
0
ik heb een vaag gevoel dat ik het probleem gevonden heb, en dat is eigenlijk gekomen door dat ik een andere kleur roller ben gaan gebruiken. die puntjes in de lak zijn volgens mij restjes roller materiaal. materiaal dat je duidelijk zult vinden als je er een duk tape over heel haalt voor je gaat lakken. deze kleur begon ik te herkennen in de lak...

2017-09-18 16-27-22.jpg
 

rtm7qw3y

Actieve deelnemer
29 jan 2018
62
0
https://youtu.be/kt3l22dKAxI

Volgens MR Boat komt een sinaasappelhuid door niet goed ontvetten.
Om schuren en ontvetten zo min mogelijk te moeten doen is het misschien wat om, zoals reeds aangegeven, de volgende laag aan te brengen terwijl de eerste nog plakt.
 

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
2 jaar geleden heb ik een red cedar surfboard gemaakt en in de epoxy gezet . belletjes in de natte epoxy krijg je weg met de föhn, als je nat wil naschuren een paar dagen wachten anders krijg je een soort krakkelee effect.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.