Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 100 van de 101 EersteEerste ... 50909899100101 LaatsteLaatste
Resultaten 991 tot 1.000 van de 1009
    Magneetstrippen uit de deur van een oud koelkast kun je aan de onderkant tegen het aluminium kastje plakken.
    groeten Christ.

Goed idee Chris, ik vermoed echter dat die te zwak zijn om het kastje goed op zijn plek te houden
    Overigens magneten heb ik wel, ik wilde alleen graag weten wat het doet achter een laagje Alu. ?

Nu is het is het alu kastje dat ik gezien had te laag
    Dus ik zoek door naar wat anders (er is genoeg te koop, maar het moet me aanstaan)
    Met een hamer past alles...

Die strips zijn er ook in neodyne magneet verkrijgbaar in het verre oosten
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Pagina 100 van 'Nieuwe Draaibank'.... wordt dat niet stilaan tijd om de titel te wijzigen

Aluminium kastje is geen probleem. Wel aarden voor de veiligheid.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Allen dank !
    We zijn nog niet bij het eindstation, er zullen nog wel een paar pagina's volgen denk ik
    Maar ach, als dat net zo een inspiratie is als ik uit een ander draadje haalde.... dan is dat leuk !

Titel wijzigen zou bijna wel moeten he :-)
    Meer hey, wieweet volgt er nóg eens wat nieuws, dan moet ik de titel weer om laten zetten ;-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Magneten van oude computer hard-drives zijn goed om je kastje vast te zetten, en de prijs is goed, je kan ze met epoxy vast zetten, Ik weet niet of het metaal van het doosje de magneten beïnvloeden.

Wat Ik tegen een metalen kastje heb, is dat elk los draadje kortsluiting veroorzaakt, een glasvezel of bakeliet is volgens my een betere keuze.
    Have fun and take care.

Bakkeliet....geweldig, maken ze dat eigenlijk nog ?
    bij bakkieliet moet altijd aan die oude telefoons denken (en dan te bedenken waar we vandaag de dag mee rondsjouw.....die goeie ouwe tijd haha)

Bedankt leo ! magneten is zeker een goed idee
    ik eb volgens mij nog een oude drive liggen, ik zal eens kijken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Bakkeliet....geweldig, maken ze dat eigenlijk nog ?
    Nee, Bakelite (genoemd naar de uitvinder, de Belg Leo Baekeland) wordt niet meer gemaakt. Andere fenol-formaldehyde kunstharsen echter nog steeds wel. Bakelite wordt met name gekenmerkt door het feit dat het een fors aandeel 'vulstof' (hout, krijt, soms asbest) bevat en dat het tijdens de uitharding heel sterk geperst en heel hoog verhit werd; vandaar de immer donkerbruine of zwarte kleur. Het is een thermohardende en niet-brandbare kunsthars. Bij verhitting ruikt het naar fenol en gaat het uiteindelijk smeulen.

[EDIT]Er wordt nog wel wat bakelite gemaakt, maar het is een niche-markt[\EDIT]
    Laatst gewijzigd door henkverhaar; 15-11-17 om 12:54.

Het beste alternatief is waarschijnlijk eboniet, wat ook gebruikt wordt voor pijpmondstukken (vandaar dat ik het ken) en pennen etc. Ook bowlingballen worden er regelmatig van gemaakt dacht ik.
    Is te krijgen in plaatvorm en stafvorm met verschillende diktes...

Forum Rechten