Nieuwe draaibank....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ben met de elektra bezig maar ondertussen heeft het opperhoofd hier ook een aardige vinger in de pap en die moet ik ook tegemoet komen
De freq. is in een kast geplaatst, de motor is aangesloten en loopt prachtig
heb ook al langere tijden proefgedraaid, op de motor heb ik een temp. sensor geknutseld om die in de gaten te kunnen houden

De laagste instelling loopt de motor 196 toeren en in de hoogste loopt de motor 2514 toeren
Wat dit op de as doet kan ik wel naar gokken maar ik weet het nog niet exact, dat weet ik pas als alles klaar is en de sensor op de as zit op de RPM te meten

Ondertussen zoek ik me een bult naar mijn leunspaan, ik heb een hele fraaie maar ik weet toch niet waar ik dat ding gelaten heb (zal wel iets te maken hebben met de enorme bult spullen die op de werkbank liggen ;)

Als ik ff kans zie plaats ik weer wat foto's
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ondertussen zoek ik me een bult naar mijn leunspaan, ik heb een hele fraaie maar ik weet toch niet waar ik dat ding gelaten heb (zal wel iets te maken hebben met de enorme bult spullen die op de werkbank liggen ;)
Die is toch best lastig om kwijt te geraken als ik het me een beetje kan voorstellen, zo groot als dat ding eruitzag op de foto's... :rolleyes:
Ben benieuwd! In ieder geval geldt: "Happy wife, happy life..." geeft uiteindelijk weer meer draaiplezier ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat hele grote ding is de Banjo, die staat er op (en is gespoten) het gaat om het stuk ijzer dat daar in gaat :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bult is verdwenen, heeft wel een paar dagen geduurd
Wel flauw zo een opmerking, was natuurlijk ook wel een inkoppertje ;)

Wees gerust Jurriaan, geen make up, rokjes of hoge hakjes

Gisterenavond heeft de as voor het eerst gedraaid.....jippie
Niet lang, want de riem ligt er nog niet goed op, er moeten op de motor nog een paar ringen voor de poelie om die goed uit te lijnen met de poelie op de as

De leunspaan is terecht !

20171009_222910.jpg

20171009_234847.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De poelie schuift op de as, de grootste poelie zit een de motor kant
De as is niet zo lang als dat de poelie dik is, het laatste stuk (zeg maar de langzaamste versnelling/vertraging) steekt buiten de as van de motor
de poelie zit dan ook aan de voorkant geborgd met een bout en niet aan de zijkant
Opschuiven gaat wel maar kan hem dus niet vast zetten dat kan alleen als ik er een paar ringen achter leg en dan de poelie vast zet met de bout op de kop

Zal er straks een foto van maken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Neh....lijkt zo
Als ik het mag geloven is dit de rolls royce onder de leunspanen (nog geen ervaring in gebruik er mee, maar het oogt wel goed)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nou zeker
Morgen andere verplichtinten
Donderdag probeer ik de poelies in lijn te krijgen
Vrijdag nog wat freubelen en wat orde in de chaos brengen, zaterdag krijg ik hoog bezoek (twee compadres inzake het draaibankbouwavontuur)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.