Mulberry & Mahogany

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mulberry oftewel Moerbei boom schaal met een voet van Mahonie, en deze heeft al heel lang zitten te wachten om afgewerkt te worden.

De reden was een scheur in de tenon, en did was ook de reden dat Ik nu bijna altijd een recess maak voor het houden van mijn voorgedraaide schalen, Ik heb did enkele keren meegemaakt, en met een recess heb Ik dit nooit meegemaakt.

Toen Ik hem dus had voor gedraaid en weg gezet om te drogen in mijn gebruikelijke bruin papieren zak, en enkele dagen later even keek hoe het er bijstond, vond Ik een grote barst in de voet, zo de schaal werd ver weg gezet, vond hem weer enkele weken geleden, werd weer eens goed bekeken en omdat de scheur niet aan de binnenkant te zien was besloot Ik om te kijken of Ik dit toch nog kon redden.

Weer opnieuw rond gedraaid met a minimum van de bodem, en toen de voet weg gedraaid tot de scheur er niet meer was, bij die tijd was de bodem papier dun geworden (kon hem met mijn vingers bewegen) dus moest er een voet voor gemaakt worden, eerst een heel fijn randje rond de buitenkant van het dunne stuk gedraaid, zodat Ik een positieve plaats had om de nieuwe voet te plaatsen.

Ik vond dat een Mahonie voet wel paste in kleur met het hout van de schaal, zo een voetje gedraaid, en toen de depressie vol met CA en de voet er op en vast gezet in de draai bank tussen de jumbo bekken en de losse kop, en een paar dagen later afgewerkt en gepolijst.

De schaal is 31cm bij 7.5cm.

Mulberry + Mahogany.jpg Mulberry and Mahogany.jpg Mulberry +.jpg profile.jpg bottom.jpg
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Mooi stukje kunst. Ik moest maar eens gaan bietsen bij de buren, die hebben pas een Moerbei geveld, misschien ligt er nog wel een bruikbaar stukje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.