Eerste maaksel

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Mijn eerste "decoratieve werkstuk" naast wat herstelwerk van kozijnen. Dit is van een restant gemaakt, de rest zit ik de bewuste kozijnen. Het is als cadeau voor een aanstaande gepensioneerde, een uitvergroting van een belangrijk onderdeel in ons werk.
 

Bijlagen

  • 20161112_161741.jpg
    20161112_161741.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 574
Laatst bewerkt:

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Tekst moet er nog in gegraveerd worden, staat er nu ook potlood maar toch niet tevreden over de tekst
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Hoi Fleche,

Mooi, ben benieuwd naar het eind resultaat als hij gegraveerd is. Waar ga je het geheel mee afwerken ?.

Gr Edwin

Heb nog olie liggen die we voor de eiken vloer hebben gebruikt, en glitsa parketlak (eigenlijk bedoeld om de werkbank mee af te werken). denk dat olie mooier is. tips?

Marc
 
Hoi Marc,

Een olie vindt ik persoonlijk mooier of hoe moet ik het zeggen .... natuurlijker.
Voelt ook anders als je het voorwerp vast houd.
Als het een gebruiks voorwerp wordt is lak misschien duurzamer.

Wordt het graveren met hoekige letters of rondingen gedaan ?

Gr Edwin
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Niet echt een gebruiksvoorwerp (in ieder geval niet perse zo bdoeld). Olie word het dan.
Tja, word de eerste keer graveren dus ik ga eerst maar even oefenen op wat rest stukjes. Afgeronde letters lijkt me wel wat mooier, de vraag is of mijn motoriek dat ook aan kan :D
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Nu ja, je motoriek lijkt best in orde hoor!
Mooi gedaan.

Waarmee heb je gegraveerd als ik vragen mag?
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Dank jullie voor jullie positieve feedback.
Heb het gegraveerd met een dremel-achtige van de Gamma met flexibele verleng-as en een dremel graveerstiftje.
Geolied met wat vloerolie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.