Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Triton lamellenfrees

Enige tijd geleden heb ik door de vele positieve verhalen op dit forum een Triton MOF001 bovenfrees gekocht die inmiddels in mijn freestafel hangt. (met een kreg inlegplaat)

Nu ben ik ook op zoek naar een lamellenfrees en zag dat Triton er ook eentje verkoopt. (de TBJ001)
    Hebben er mede forummers ervaring met deze machine?

Ik wil de lamellenfrees hobbymatig gaan gebruiken. Of zijn er betere alternatieven? (of heeft er iemand een mooie 2e hands te koop... )

Ik heb deze en heb al vanaf dag 1 spijt van mn aankoop.

Er valt geen fatsoenlijke verbinding zonder hulpmiddelen te maken.

De aanslag die erop zit is zodanig gemaakt dat je deze onmogelijk recht kunt zetten. Indien dit wel zou kunnen zou je iedere keer na het veranderen van de hoogte het hele ding weer moeten uitlijnen omdat er simpelweg erg veel speling op zit.

Ik leg mn planken op een vlakke bank en zelfs dan heb ik altijd hoogteverschil tussen mijn planken.

Ik zou er van weg blijven.

Ik heb zelf de makita 7000j etc.
    Werkt prima en is heel precies.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Neem een Lamello classic, zul je geen spijt van hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    Ik heb zelf de makita 7000j etc.
    Werkt prima en is heel precies.
    Heb die ook. Idd een prima machine.

Dank allemaal voor de reacties. Het gaat dus iig geen Triton worden. De Lamello classic is iets boven mijn budget, dus ik ga maar eens naar de Makita kijken.

ik heb ook een makita ,,,top.
    Een vriend van mij heeft een powerplus en die doet het ook vrij goed

de dewalt is ook een goede keuze. zit que budget ook redelijk tussen de triton en de lamello in. levert ook mooi/ nauwkeurig werk

Kijk hier ook eens naar.
    https://youtu.be/niQjGdutucQ
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Als je alleen 90 graden verbindingen wil maken kan dat ook goed op je freestafel. Schijffrees erin en gaan. Er zijn natuurlijk ook allerlei jigs voor 45 graden verbindingen maar dan kan je beter de lamello frees nemen. De topper is en blijft lamello. Voor mij zijn de walt en makita goede tweede. Zelf heb ik een plastic skill lamellofrees. Voor 90gr. Gaat het. Bij overige verbindingen ben je veel tijd kwijt met stellen.

Forum Rechten