Triton lamellenfrees

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Dit geeft Google: PORTER-CABLE 557 7 Amp Plate Joiner Kit; ›; Questions & Answers. PORTER- CABLE 557 ... I'm sorry but Woodcraft does not sell a 220V option. By Woodcraft ...
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Klopt, heb zojuist mail terug van de fabrikant. Ze maken uitsluitend producten voor binnen de states zelf. Wel jammer want ik zag er goede reviews over en voor 200 dollar ver onder de prijs van een makita of dewalt.
 

Edu

Nieuw lid
5 dec 2015
8
0
Het is de Makita PJ7000 geworden. Wel een zo goed als nieuwe 2e hands. En met factuur erbij ivm garantie. Helaas gaat registreren voor verlengde garantie bij Makita niet lukken, aangezien ze willen dat zowel factuur als ik dezelfde tenaamstelling hebben.

En heb vandaag een Metabo KGS254M gekocht, aangezien ik ook toe was aan een beter afkortzaag (de vorige was een Parkside...)
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Van een Lamello Classic krijg je nooit spijt, de enkele biljetten van 50 extra leg je achteraf graag bij :)
 

Emklap

Nieuw lid
20 nov 2017
9
0
Geen spijt? Ik wel! :D
Voor een pro die er meerdere malen per week mee werkt snap ik de extra uitgave. Voor mij die jaren zonder heeft gedaan is 150 euro de maximale prijs.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Heb gisteren toevallig de Ferm lamellofrees binnen gekregen, heb 'm gisteravond even kunnen testen en hij werkte voor mijn doel prima.
Heb 'm gewoon met de onderkant om m'n werkbank laten rusten tijdens het frezen, dit repeteert gewoon goed en de lamello's pasten lekker strak.
Stofzak werkt gewoon niet, misschien met MDF of spaanplaat. Maar met massief eiken denk ik dat afzuiging wel een must is vanwege de vorm van het zaagsel als je met de nerfrichting mee zaagt.
De aanslag heb ik dus nog niet gebruikt, heb alleen een paneeltje verlijmd.
Als je makita accu's hebt, de losse body van de lamello is ook goed te betalen.
En er staat een dewalt te koop op mp.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ziet er goed uit, en kleurt goed bij mijn Ryobi EMS245L afkortzaag. Heb je enig idee waar dit apparaat in Nederland te koop is. Ik kan wel veel ryobi vinden, maar niet deze lamellenfrees (JM83K / JM83K-AC / JM82 / JM82GK)

Ik vond het wel twee wat vagere sites.
https://www.alharfamall.com/index.php?main_page=product_info&products_id=111440
https://www.yngprmsonline.com/index.php?main_page=product_info&products_id=766309

hornbach verkoopt toch ryobi?

ow nee dat is bauhaus

https://nl.bauhaus/elektrisch-gereedschap/c/10000159?q=:brands:Ryobi


zit alleen geen lamellenfrees bij
 

Emklap

Nieuw lid
20 nov 2017
9
0
toolmax heeft ook veel Ryobi net als gereedschapscentrum.nl maar nergens deze lamellenfrees. jammer want de twee reviews die ik op youtube gezien hebben spraken me wel aan.
ik heb ryobi een mail gestuurd, wie weet kunnen die mij helpen.
 
Laatst bewerkt:

Emklap

Nieuw lid
20 nov 2017
9
0
Ik heb om te beginnen maar voor de goedkoopste van het goedkoopste gegaan. Bij Cranenbroek een 2 force frees gekocht, één van de klonen gelijk aan de powerplus powx1310, silverline 900, en porter cable 557.

En hij valt me niet tegen. Geen speling en geen scheve zaagsnede dus heel goed bruikbaar. Ook onder 45 goed te gebruiken. Het eindresultaat hangt dus meer af van mijn kennis en ervaring dan van de vrees. Kan later altijd upgraden als ik beter nodig heb.
 
Laatst bewerkt:

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
toolmax heeft ook veel Ryobi net als gereedschapscentrum.nl maar nergens deze lamellenfrees. jammer want de twee reviews die ik op youtube gezien hebben spraken me wel aan.
ik heb ryobi een mail gestuurd, wie weet kunnen die mij helpen.

Voor zover ik begrepen heb heeft Ryobi heeft een aantal producten die alleen op de Amerikaanse markt wordt verkocht. Zo zijn er nog een aantal gereedschappen die ik graag zou willen hebben maar alleen daar te krijgen zijn. Vergelijk maar eens de websites van .com en het nl domein. Jammer is dat.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
daar liep ik laatst ook tegen aan in mijn zoektocht naar een MIG/MAG lasapparaat.

zowel Lincoln, ESAB en ThrmalArc/Tweco hadden alledrie een type waar ik intresse in had, helaas geen CE keurmerk dus niet te koop hier. De hobby/DIY las-scene is USA natuurlijk vele malen groter dan hier.

en zo is het dus met heel veel spul in gereedschapland, het kost erg veel geld om een goedkeuring te krijgen en als een markt veel concurentie of een te kleine doelgroep kent dan stappen ze daar niet in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.