Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Lightbulb Peltor Optime II /Optime III oorkappen, ervaringen gezocht voor brillies

Hoi Forum,

Ik heb het een beetje gehad met de wegwerp oordoppen, die ik tot nu toe altijd gebruikt heb, ze zijn voor eenmalig gebruik. Ik vind het vervelend om ze in mn oren te hebben.

Graag zou ik gewoon oorkappen willen hebben, de Peltor Optime II of III, liefst de III want die is mooier en dempt meer

Alleen een probleem, ik heb een BRIL...

Zijn een van deze oorkappen dan nog te doen? Of wordt dat gewoon een vervelende, mogelijk zelfs pijnlijke, ervaring??
    Ik heb het idee dat de ruimte voor je oor van de Optime II groter is dan die van de Optime III?

Gek genoeg vind ik op het web niet veel info hierover ondanks dit een van de meest gebruikte oorkappen zijn.

Groeten en alvast dank!

Optime II

Optime III

Ik heb bij de optime III geen last van mijn bril, maar het hangt er natuurlijk ook van af hoe dik je brillepoten zijn en hoever die vrij van je hoofd staan - mijn bril heeft dunne poten en kan ik gemakkelijk en zonder pijn tegen mijn hoofd duwen.

Wij hebben twee optime II's en allebei een bril (ik zo een met een montuur van heel dun geheugenmetaaldraad, mijn meissie met een meer doorsnee montuur); geen enkele last van de bril met deze prima dempende gehoorbeschermers.

Hier ook in het bezit van de Optime II en ben zelf brildragend met een vrij fors kunststof montuur.
    Helemaal geen last van het dragen met deze oorkappen en kan je deze dan ook zeker aanraden.
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

hier ook, bril en optime II, werkt perfect en geen last van drukpunten

ik heb er random andere en ook daar geen probleem met veiligheidsbril en stofmaskers

Thanks mensen, en dat ook nog eens voor 20.00u. !

Met een beetje geluk kan ik morgen, in alle rust, herrie maken
    Een Optime II is in bestelling.

En vrolijk de stofzuiger legen, want ik heb ook een P3 filter meebesteld.
    Laatst gewijzigd door Robert Hardwoodie; 11-11-16 om 20:15.

Ik zit ook al een tijdje te dubben. Ik heb plugjes die niet goed blijven zitten en zat te denken aan otoplastieken. Maar die zijn wel heel erg duur.
    Is de Opime III veel beter dan de II? Wat zijn de eventuele (betere) alternatieven?
    Laatst gewijzigd door O Peatey; 11-11-16 om 23:13.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Ik heb beide modellen. De III is wat groter dan de II, maar merk geen verschil in werking. Theoretisch is de III beter. Zelf vind ik de II prettiger.

Heb de 3 vind mn veiligheids bril dr irritant bij! zonder best comfy. Merk wel dat de 3 echt beter dempt dan de 2 van mn zusje.

Forum Rechten