De schuurmop

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Aangezien ik af en toe een beetje lui ben om kleine voorwerpen te schuren.
heb ik een schuurmop gemaakt.

1. Knip schuurband op lengte.
2. Knip de uiteinde aan beide zijdes in en boor een gat in het midden.
3. Zaag de kop van een buot af.
4. Lag de rugzijdes tegen elkaar aan en bevestig dit.
5. Gebruik rubbertjes er tissen zodat er wat ruimte tussen onstaat.
6. Maak vast met een ringetje en boutje aan boven en onderkant.

En klaar voor gebruik.
Zelf heb ik 3 verschillende gemaakt met grofte 80 / 150 / 220

Succes

Gr Bep

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
aha dus jij bent houtje!!! nu zitten er al 3 woodworkingforumleden op een bekend amerikaans houtbewerkersforum. klein wereldje dat houtbewerken. :D :D
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
YEP...
That's me!!!
Ik vind het een geweldige site.
Hoop leuke ideeen en tips maar ook mooie projecten.

Gr Bep alias Houtje
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Dat is wel heel slim ja. Breken de stukjes schuurpapier niet snel af zonder een soort versterking aan de achterkant? (ducktape/lijmstof) En hoeveel laagjes heb je gebruikt?

Ik zoek al tijden naar iets in Nederland wat vergelijkbaar is met wat de Amerikanen 'Flap wheels' noemen. Het enige wat ik zag bij de Praxis waren een soort flap wheels van Lux, maar dan niet met schuurpapier maar een soort harde kunststof draden met korrels erin (korrel 80 en 120). Waren 13 euro de stuk..moest ik nog even over na denken.

Heeft iemand er ervaring met die dingen?
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Hoi,
Het zijn ongeveer 40 stukken schuurband (hebben een linnen achterkant) met de rugzijdes tegen elkaar aan.Je kunt ook oude schuurbanden gebruiken.
Werkt perfect....geen problemen met afscheuren van de randen.
Ik ken die schuurborstels van lux maar weet niet of ze goed resultaat geven.

Gr Bep
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Kijk eens bij de lidl 5 banden voor 1,99
Kan je al heel wat repemn uithalen.

Bep
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Een bejaard topic, maar eindelijk heb ik eens zo'n schuurmop gemaakt. Ik zocht al een tijdje naar een schuurtool waarmee ik razendsnel grote beelden kan schuren en ontdoen van splinters. Het vormt zich mooi naar het object en bewaard dus de gereedschaps uitstraling zoals beitels of in mijn geval de 'kettingzaag look'.

De lappenschijven van de bouwmarkt zijn waardeloos. Ofwel te agressief, te inflexibel en te klein. Dus dan maar zelf een maken volgens de methode van de topicstarter. Zie de bijlage voor een foto. Ik heb ook een video van de 'bouw': [MEDIA=youtube]-IhSI1LN7Hs[/MEDIA]

Ik heb nog genoeg materiaal voor 2 anderen, die zijn voor geïnteresseerden..

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.