advies gevraagd: aanschaf bruynzeel hechthout

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Ik sta op het punt plaatmateriaal voor mijn bootje te bestellen. In de offerte wordt gesproken over 'Bruynzeel Hechthout A/B C1/11)-KOMO.

Volgens mij is dit inderdaad precies wat ik nodig heb, maar ik ben niet zo thuis in al die afkortingen en classificeringen. Is er iemand die me heel kort en in lekentaal kan vertellen wat ik ga kopen?
(mogelijk is er een foutje in geslopen, er lijkt ergens een haakje te ontbreken waardoor google me niet echt verder helpt.)
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
A/B is estetisch 1 zijde is dus "perfect" de andere zijde is goed met een paar estetische foutjes. C1/11 neem ik aan dat er C1-C2 wordt bedoeld dit duidt op de lijmverbinding, dit is niet geschikt, voor een boot lijkt mij dat je C3 nodig hebt.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
932
Leeuwarden
Wij bouwden de boten vroeger altijd met Bruynzeel suprahecht. Volgens mij net een stap hoger in kwaliteit, maar waarschijnlijk alleen te verkrijgen in mahonie. Misschien kun je op de site van Evecom eens kijken, die leveren al jaren hechthout aan de amateur bootbouwers.

Fons
 

tuoh

Oud hout
Ik sta op het punt plaatmateriaal voor mijn bootje te bestellen. In de offerte wordt gesproken over 'Bruynzeel Hechthout A/B C1/11)-KOMO.

Volgens mij is dit inderdaad precies wat ik nodig heb, maar ik ben niet zo thuis in al die afkortingen en classificeringen. Is er iemand die me heel kort en in lekentaal kan vertellen wat ik ga kopen?
(mogelijk is er een foutje in geslopen, er lijkt ergens een haakje te ontbreken waardoor google me niet echt verder helpt.)

Dat is inderdaad wat je nodig hebt, de plaat is opgebouwd uit Okumé en krijgt 20 jaar garantie mee.

De naam "Bruynzeel hechthout" is een geregistreerd merk, je weet dus perfect wat je krijgt zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.