Voorstellen

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Hallo allemaal,

Mijn naam is Boudewijn, bijna 30 lentes jong. Momenteel bewerk ik nog helemaal niets, maar lees me een beetje in. Graag zou houten objecten opknappen/ restaureren. Misschien ben ik hier dan helemaal verkeerd, maar we zullen het zien. vooral en toepassen van fineer/ en het gebruik van politoer techniek lijkt me praktisch om toe te passen in dit gebeuren.

Nu ben ik me echter aan het oriënteren in triplex/multiplex, om hieruit een lamp te fabriceren.


De keuze voor het juiste hout, gebruik van de juiste machine (figuurzaag apparaat/ decoupeerzaag/??) voor een ongeveer als volgt uitziende lamp:
wood-pendant-lamp-suspension-lights-hanging-light-modern-bird-cage-lighting-atrium-lounge-restau.jpg

hopelijk kunnen jullie mij adviseren/ helpen!

met vriendelijke groet

Boudewijn
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Welkom op het forum!

Ha, leuk project!
Zal eens kijken in het bedrijfsrestaurant, daar hangen er een stuk of 20 van dezelfde :)
En heel begrijpelijk dat je 'm zelf maakt, zag ze hangen in een lampenwinkel voor €800,- inclusief korting :rolleyes: dat moet goedkoper kunnen!
Ik zal zo met de lunch even wat kiekjes maken en kijken welke dikte multiplex er wordt gebruikt...
to be continued
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zou dat idd of met een mal (en een freesmachine) of met een computergestuurd snijapparaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat je al die lamellen met de hand netjes identiek krijgt (althans niet zonder er exorbitant veel tijd in te stoppen), en dat ga je in het eindresultaat altijd zien. Voor een 'eenmalig' project zou ik dus de kopieerfrees pakken.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik zou dat idd of met een mal (en een freesmachine) of met een computergestuurd snijapparaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat je al die lamellen met de hand netjes identiek krijgt (althans niet zonder er exorbitant veel tijd in te stoppen), en dat ga je in het eindresultaat altijd zien. Voor een 'eenmalig' project zou ik dus de kopieerfrees pakken.

Klopt, alleen is de lamineer richting 90° gedraaid ten opzichte van wat jij wilt.
Deze foto laat het wat duidelijker zien.

1.jpg

Ik zou zeggen dat je, om dit te bereiken, een gelamineerde plaat maakt met de vorm van de ribben op de kopse kant, waaruit je alle ribben zaagt als dunnen stroken.
Lijkt mij ook de makkelijkste/snelste oplossing. Uitdaging zit hem dan vooral in het maken van een mal om te kunnen lamineren...

Grt.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Misschien toch je wensen wat bijstellen (90grd draaien) en multiplex gebruiken:rolleyes: om het behapbaar te houden.

Grtz Hans van Wijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.