Gezocht; Kersenhout met gomstrepen/ zwarte lijnen

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Beste Forumleden,

Ik ben voor een project op zoek naar kersenhout met daarin een gebrek wat soms in dit hout voorkomt. Het gaat om de zwarte lijnen, ook wel gomstrepen genoemd. Ik ben inmiddels bij veel houthandels in zowel Nederland als Belgie geweest maar aangezien die allemaal "prime" kwaliteit kersenhout inkopen kunnen zij mij niet verder helpen. Ik heb in het verleden van Masave dit hout kunnen inkopen in 26mm maar ik ben nu op zoek kersenhout in 52mm met dit gebrek.

Voor dit specifieke project ben ik op zoek naar slechts een kleine hoeveelheid kersenhout voldoende om een bland van 1m2 samen te stellen. Is er hier op het forum iemand die misschien mij verder kan helpen. Mogelijk heeft u zelf enkele delen apart gezet omdat u dit gebrek niet in uw project wilde hebben of kunt u mij een adres aanraden waar ik dit zou kunnen vinden.

Ik woon zelf in Brussel maar kom daarnaast nog regelmatig in Noord-Brabant, het is geen probleem als ik enige afstand moet afleggen om het hout op te halen. Ik heb voor de duidelijkheid twee afbeeldingen toegevoegd van kersenhout met gomstrepen
Alle concrete hulp wordt zeer gewaardeerd.

Sam

IMG_2896.jpg
IMG_2816-2.jpg
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Beste Martijn,

Ik heb al telefonisch contact gehad met Rick. Helaas kan hij mij niet verder helpen, toch bedankt voor de tip.

Mocht anderen nog tips hebben dan zou ik daar enorm mee geholpen zijn.
 

Eco-kist

Nieuw lid
8 jan 2017
2
0
Hoi ik heb nog wel wat platen liggen en een stam van 40 cm x 4 meter, geen idee of daar ook strepen in zitten.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Ik heb onlangs kersenhout van Inlands Hout van Michiel en Jaap van Leersum gekocht. Daar zaten ook enige defecten in van een andere aard, waar ik omheen kon werken. Ik kan me voorstellen dat zij wel hout met dergelijk effecten tegenkomen bij het zaagwerk. Daar zou je dus een vraag kunnen neerleggen.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.