Doorgedraaid

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Super om te lezen dat je het houtdraaien zo leuk vindt. Leuke eerste werkstukken ook en ik denk een goede beslissing om voor de midi te gaan. Heel veel plezier gewenst met het draaien.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Nu eerst wat oefenen en dan ga ik ook nog wel wat bij jou bestellen ;)

Gisteren had ik een jubileum op het werk en wat vvv cadeau bonnen gekregen daar maar eerst een nieuw stofmasker voor gekocht zodat mijn collega's langer van mijn aanwezigheid kunnen genieten :cool:
Het masker is een 3M 3600 geworden en heb er P3 filters bij genomen.

Vandaag de schalen van de cursus even uit de doos gehaald om er 1 af te draaien en maar meteen een foto gemaakt van de andere schaal, nu zitten ze weer lekker ingepakt tussen de krullen in de doos :eek:
Deze schaal is dus afgelopen zaterdag gemaakt op de 2e dag van de basis cursus.
IMG_1634.jpg

De schaal waar ik mee was begonnen moest nog afgedraaid worden dat heb ik vanmiddag gedaan nadat ik eerst de beitels en gutsen heb geslepen met nog een nieuw speeltje :rolleyes:
IMG_1635.jpg
Toen dat gebeurt was de schaal vastgezet was ik lekker bezig knapt het voetje af waarmee die vast zat in de chuck :mad: nieuw voetje eraan gedraaid weer vast gezet in de chuck en verder draaien voetje is er nu onder weg, foto gemaakt en de schaal zit weer in de doos.
IMG_1633.jpg
De bodem is ongeveer net zo dik als de wanden, veel dunner durfde ik niet meer hij begon al weer te schommelen op de draaibank.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
De draaibank op de werkbank was niet handig.
Je bent ruimte op de werkbank kwijt en dat is niet altijd handig en een groter nadeel hij stond bijna 20 cm te hoog dit is nu opgelost, ik heb er een tafeltje voor de draaibank gemaakt.
Zoals die nu is was het allemaal materiaal wat ik nog had liggen, het blad is van balken van een oud werkblad wat ik aan elkaar heb gelijmd de poten zijn van het oude tuinhuisje wat plaat heeft moeten maken voor mijn werkplaatsje. Er komt nog een plaat hout aan de achterzijde misschien maak ik de poten ook nog dicht met een plaatje hout zodat er zand ingegooid kan worden.

Het tafeltje:
IMG_1658.jpg

Met het draaibankje erop, vastgezet met bouten aan het blad:
IMG_1663.jpg

Dit werkt een stuk prettiger/veiliger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.