wissel of gelijkstroom

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik kan me een gelijkstroom motor zomaar in een draaibank eigenlijk niet voorstellen. Misschien achter een frequentieregelaar, in een Nova DVR bijvoorbeeld kan ik me dat nog voorstellen.

Bedoel je niet het verschil tussen 240V (wisselstroom) en 400V (kracht-, draaistroom en ook wisselstroom)?
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Er is mij verteld dat er in een HBM machine een gelijkstroom motor zit en dat als je wat te diep zou draaien de wikkelingen snel verbranden. Maar goed ik heb er weinig tot geen verstand van misschien is het een broodje aap verhaal.
Gr
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb ook wel eens, in een Duits forum volgens mij, gelezen dat de snelheidsregeling op de HBM-draaibanken niet de hoogste kwaliteit heeft. Dat verbaast me niet - een goede frequentieregelaar/motor is een prijzige combinatie.
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Er zijn wisselende ervaringen met een HBM de 1 vindt hem geweldig en de andere vindt het niet alles, al met al weet ik nog niet wat ik moet kopen haha
Gr
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.