Zwaluwstaarten frezen in constructieve toepassing (zoals Lignatools)

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Bekijk bijlage 58079
Bekijk bijlage 58080
Bekijk bijlage 58081
Bekijk bijlage 58082

Zoals het hoort! 20 dakliggers, 40 overstekken, zowel horizontaal als verticaal een hoek ten opzichte van het gebint. 80 keer een freesgang voor de staart en 80 voor de slede, nagenoeg perfect resultaat.

Excuses om dit topic even vanonder het stof te halen. Het ontwerp van de dovetail verbinding voor het maken van een plat dak staat me aan.
Welke balksectie staat er hier afgebeeld; want in je openingspost sprak je over 50x150 verbinden aan 150x150.
 
Een kleine update. Ik krijg zo af en toe nog email van mensen die graag de tekening zouden willen ontvangen, maar helaas! Bij een update zijn de tekeningen weg geworden, dus dan zou ik het opnieuw moeten uitwerken, maar daar ontbreekt het mij momenteel aan alle kanten aan tijd. Wanneer ze ooit nog eens beschikbaar komen, post ik ze hier!
 

puts0r

Nieuw lid
12 mei 2021
1
0
Harderwijk
Even een kickje. Heel jammer dat de tekeningen weg zijn! Wat ik mij afvroeg, ik zou iets als dit in willen zetten voor een carport die ik vol wil leggen met zonnepanelen. Ik vroeg mij af of dit ten opzichte van de gordingen erop leggen zoveel zwakker is wat betreft draagkracht dat dit geen goed alternatief is, of zou het wel kunnen?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.