Rode deuvels (verlijming met water)

chillende_sifaka

Nieuw lid
25 okt 2016
1
0
Beste,

Ik heb geen raad meer en krijg de problemen niet opgelost aan onze CNC machine op het werk.

We hebben een BHX 200 staan in combinatie met een deuvelschieter, alleen werkt deze niet op lijm basis maar op water basis de deuvels zijn door een soort lijmbad gegaan en dan vervolgens als ze in contact komen met water zouden deze verlijmd moeten worden. Echter hebben we het probleem dat deze niet altijd even stevig vast zitten en bij hang kasten dat ze terug los komen. Ik vind dit zeer logisch aangezien de verlijming enkel oppervlakkig gebeurd in het gat. Als je deze verlijming met lijm doet dan loopt de lijm een beetje in de vezels en is dit stevig.

Mijn vraag was nu hoe is jullie ervaring met de rode deuvels en heeft er iemand misschien een oplossing voor het juist afstellen van deze optie? Ze willen deze versie blijven gebruiken omdat het veel properder is dan lijm wat ik wel snap maar ik geraak niet uit het probleem. Alle oplossingen zijn welkom!

Groetjes Chillende Sifaka
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Ik heb totaal geen ervaring met dit systeem maar wil, niet gehinderd door enige vorm van kennis, best een paar ideeën spuien:

wellicht ten overvloede, ik neem aan dat jullie dit al gecheckt hebben maar:
- Klopt de maat van de gaten die de BHX200 maakt? zijn deze niet te groot? (verkeerd freesbitje, afstellingsprobleem)
- Klopt de maat van de deuvels (vraag de leverancier naar de specificaties)
- Heb je dit probleem met een andere batch deuvels ook?
- Klopt je kastontwerp? Gebruik je genoeg deuvels?

Als dit alles klopt:
- Werkt de stofafzuiging goed? Als je deuvels of de gaten stoffig zijn zal de lijm veel minder goed hechten.
- Voeg je de juiste hoeveelheid water toe? (wederom, vraag de leverancier naar de specificaties)
- Heb je dit probleem met zowel horizontale als met verticale verbindingen? Als het alleen verticaal is vermoed ik dat de lijm naar beneden loopt voor het droog is.
- Wordt de open-tijd van de lijm niet overschreden?
- Wordt de droogtijd die nodig is voor de lijm om uit te harden in acht genomen? Of worden de werkstukken (wellicht te hardhandig) verplaatst tijdens het drogen?

Dat zijn de eerste zaken die zo in mij opkomen.

Groet,

Tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.