Workmate aanpassing

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Bij het aanbrengen van het gipsplafond op zolder liep ik tegen het probleem op dat ik zowel met de decoupeerzaag als de boormachine aan het werk was zonder goede tafel. En nadat de boormachine en decoupeerzaag twee keer waren gevallen vond ik het genoeg:) Ook had ik een haspel rond slingeren waar beide machines op waren aangesloten.
Van een stuk afval spaanplaat heb ik een plank gezaagd die nu onder in de werkbank geklemd zit. Hij had iets langer gekund, maar voorlopig is dit voldoende.
ik schroef er verder nog een duo stekkerblok / verlengsnoer met deksel op zodat ik geen haspel nodig heb.

Een gedeelde plank die in de lengte richting opligt is door de plek en benodigde ruimte in gesloten toestand niet mogelijk.

workmate aanpassing.jpg

Ik realiseer me ook dat dit waarschijnliljk al een keer is uitgevonden, maar het was leuk om het zelf te verzinnen en te maken.
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Dit is inderdaad al een keer uitgevonden. Ik had de zelfde problemen met vallend gereedschap. Had er ook een plaat hout in gemaakt, echter die heb ik al snel vervangen door een stuk gegalvaniseerd betongaas met mazen van 50 x 50mm, hier blijft geen zaagsel of andere rommel op liggen!

Groet Paul
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.