Heeft er iemand ervaring met Hesse Pura nature 2k blanke lak

Dikke234

Nieuw lid
20 okt 2016
5
0
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al heel wat uurtjes allerlei artikelen hier gelezen. Mijn indruk is: chapeau!!! Voor mijn zoon heb ik een oude eiken salontafel helemaal kaal geschuurd. De kleur is prachtig. Mijn ervaring tot dusver is als je (eiken) hout behandeld met een vernislak deze het hout vergeeld. Na wat googlen kwam ik bij het merk Hesse Pura Natura. Een van de argumenten die zij noemen is dat het hout zijn originele kleur behoudt. Met andere woorden niet vergeeld. Heeft iemand hier ervaring mee of andres gezegd kan iemand mij hierin adviseren?
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Hesse ken ik niet maar een soortgelijke lak is Skylt, zoek maar eens hier op het forum en je zult daar diverse ervaringen mee vinden. Ikzelf heb het op zoiwel eiken als douglas gebruikt en dat is precies wat het doet, beschermen met behoudt van de originele kleur.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
904
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Dan is het geen pura natura ... elke afwerking op basis van natuurlijke producten 'vergeelt' hout. De enige echt kleurloze transparante afwerking die ik ken zijn 2K polyurethaancoatings. Die heb je op basis van polyolen en isocyanaten, zoals De IJssel Double Coat, of op basis van gemodificeerde olie, zoals Skylt, Rubio Monocoat, of Osmo; en hoe meer natuurproducten ((niet gemodificeerde) olie) er in zitten hoe geler het product. Wat overigens niks zegt over de kwaliteit en geschiktheid van de producten - ik verbaasde me alleen over de naam, in combinatie met de eigenschappen... [het wordt dan ook omschreven als een acrylaat PU hars].
 

Dikke234

Nieuw lid
20 okt 2016
5
0
Fijn zo'n snelle reactie!! Weer wijzer geworden. De advertentietekst van Pura Natura is dus eigenlijk "misleidend".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.