Alternatief T-track geleidingssysteem

smallie

Actieve deelnemer
30 sep 2010
30
0
Hallo,

Zijn er ook alternatieven voor het T-track systeem?

Vindt persoonlijk de prijzen voor een paar van de onderdeeltjes behoorlijk hoog en zat te denken dat er waarschijnlijk ook wel een ander systeem om de markt is.
Wil het voornamelijk gaan gebruiken als parallelgeleider.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Re: Alternatief T-track

Hallo Smallie,

Heb als alternatief voor T-track alu wandrailprofiel gebruikt type 1185 000-000.
Verkrijgbaar bij Alu verkoop Zuid en bij de Metaalwinkel.nl.
De kosten zijn ongeveer € 10,- per mtr.
Dit is een zeer stevig geanodiseerd profiel.
De T-moeren zijn eenvoudig te maken van een 8mm slotschroef, de zijkanten van de kop afslijpen tot 16 mm. ( let op, evenwijdig met het vierkant! )en de bovenzijde afvlakken totdat de kop 4mm dik is.
6mm T-moeren heb ik gemaakt van strip 10x4 en 14x4. In de strip van 10, 1 of meer gaten
boren, m6 tappen.
In de onderste strip 6mm gat en verzinken
Door het geheel 6 mm inbus vk van door u te bepalen lengte
Indien e.e.a. niet duidelijk is mail me maar.

Veel succes ermee, Ernie
 

smallie

Actieve deelnemer
30 sep 2010
30
0
Super zoiets bedoel ik.
Had al een beetje rondgesurfd maar je moet het maar net vinden.

Hierbij de link voor andere gegadigden.

http://metaalwinkel-metalen.nl/index.ph ... 1286304249

Maar een fototje hoe je de rest hebt gedaan zegt denk ik ook meer als duizend woorden.
Dus mocht je in staat zijn hier een foto te plaatsen dan graag..

Groeten,

Rik
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo Smallie

Let wel op dat bij de link het mooiste profiel de ANR18500000 is,in verband met de afmetingen!

Hallo Scheppie,

Ik probeer een paar foto's bij te voegen van de T moeren die ik gemaakt heb.
Hoop dat de foto's duidelijk zijn betreffende de constructie,
Voor de strip heb ik gebruikt 4x8 en 4x15mm blank gewalst( past in het profiel 1185)
Je kunt ze zo in elke gewenste lengte maken!
Groeten, Ernie

Attached files
 

MarcoT

Nieuw lid
21 dec 2010
1
0
Bedankt voor deze tip!

De actuele prijzen van maart 2016 voor de aluminium rail profiel. Het is nu 11,43 p.m ex BTW, ex zaagsnede. Nogsteeds schappelijk.

Voor de strips heb ik platstaf aluminium (4x10 en 4x15) genomen omdat ze de stalen ff niet hadden. Die zijn beide 5,00 p.m. ex,ex. Heb een meter van beide genomen. De 4x10 kan ik makkelijk smaller schuren naar 4x9.

Ik kreeg trouwens een tip voor bij het tappen van aluminium. Hiervoor gebruik je geen olie (laat olie vlekken achter) maar spiritus, in dit geval was de tip om glassex te spuiten wat perfect werkt.

Nou, dit was mijn kleine bijdrage.

Groet, Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.