Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Kabouter en beer; met dank aan Meron en Wijk0983

Hallo!

Op de open dag hout sprak ik Meron en Hans van Wijk, en beide waren erg enthousiast over het ontspannende werk van houtsnijden. In een ver, ver verleden heb ik wel 's een poppetje gesneden, en het leek me wel leuk om weer eens wat te maken. Ik ben uiteindelijk toch maar langs de houtsnijwinkel gegaan, en heb mij een mooi houtsnijdmesje gekocht (Mora kniv) om het weer 's te proberen.
    Thuisgekomen heb ik een stukje krentenboom gepakt (was net gesnoeid), en op de een of andere manier zag ik daar wel een kabouter in:
    IMG_0017.jpgIMG_0018.jpgIMG_0021.jpgIMG_0019.jpg

Leuk om te doen! Het leek me ook leuk om minder 'fantasy' te doen (daar heb ik niet zoveel mee, was eigenlijk wel verbaasd dat ik een kabouter deed....), en in een stukje gevonden hout (plataan?) in Y-vorm zag ik wel een klimmende beer. Dat lukte niet helemaal, uiteindelijk 'hangt' hij meer dan dat hij klimt.

IMG_0023.jpgIMG_0024.jpgIMG_0026.jpgIMG_0025.jpg

Nu staan ze beide in de keuken, en ga ik 's kijken wat er uit het volgende hout komt:

IMG_0029.jpg

Kortom: dank aan dit forum voor de inspiratie!

Gaaf, mooi . Weer een hout snijder met goede ogen. Hahaha, ik ben benieuwd naar het volgende project(je). Gr Edwin.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Wow...ziet er tof uit.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

leuk man!

Toffe snijwerkjes en leuk om er weer een houtsnijder bij te hebben.

ps. en ik ben ook zeker vereerd om zo in de titel genoemd te worden :-)

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Fijn om weer eens een houtsnijder erbij te hebben op het forum, het hoeft een eerste instantie allemaal niet perfect te zijn, als je maar plezier in je werk hebt. Mijn motto is altijd "het maakt niet uit wat je maakt, als je maar wat maakt".

Groet Pel.

Knap om dat enkel met een houtsnijmes te maken en ik sluit mij bij de anderen aan; leuk er weer een houtsnijder bij te hebben; zo inspireren wij elkaar.
    Groet,
    Frans

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Ze zien er blij uit :-)
    vriendelijke groet, Peter

www.bermartcrafting.nl

Mooie werkstukken zeg en leuk dat we op de Odh wat plezier in houtsnijden hebben overgebracht! Ik ben zelf meer van de grotere stukken maar vind het echt knap dat je zulke miniaturen maakt uit een stukje krent��

groet Hans van Wijk

Hey! Ik herinner me jou nog wel (rood haar toch?)
    Gaaf dat je ook bent gaan houtsnijden, hoe bevalt t Mora mesje?
    Ik wil graag een spoonknife, waarschijnlijk van Mora of van Frost.

Bedankt voor alle leuke commentaar, ook dat is weer inspirerend! De vorige stukjes ben ik begonnen met relatief nat hout, waardoor de grove vorm er snel in zat. Nu ben ik bezig met een stukje eik, dat uit een oud meubelstuk komt, en dat is wel wat pittiger om te snijden. Het wordt trouwens een soort van haas of konijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dulcimer-Junior Bekijk Berichten
    Hey! Ik herinner me jou nog wel (rood haar toch?)
    Gaaf dat je ook bent gaan houtsnijden, hoe bevalt t Mora mesje?
    Ik wil graag een spoonknife, waarschijnlijk van Mora of van Frost.
    Ha DulcimerJunior, ja dat klopt, dat was ik Het mesje bevalt prima, maar veel referentie heb ik niet; dit is m'n eerste echte houtsnijmes. Ik vind 'm wel prettig in de hand liggen, en hij is goed te slijpen. Dat is maar goed ook, want met een "por-actie" in het eiken heb ik het puntje afgebroken. Na een half uurtje slijpen op een kleine wetsteen kon ik weer verder. Ik heb nu een reis-kitje gemaakt met een mini-wetsteen, een blokje hout met leer om te stroppen, en natuurlijk m'n mes en een blokje hout om te snijden.

Forum Rechten