Trapleuning frezen

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Hoi,

Hierbij een filmpje van de eerste test met m'n nieuw rugvertande messen met omega-profiel om trapleuningen te frezen.

Vroeger freesde ik deze in verschillende gangen met standaard profielmessen, dat was altijd een heel gedoe om af te stellen. Aangezien ik in de nabije toekomst nog meerdere trappen zal moeten maken leek het me interessant om deze messen te laten maken.

Ik ben blij met het resultaat. Morgen maak ik de eerste greep van 4 meter.



S.
 
P

Pel

Guest
Als het een regelmatig terug kerend procedé is dan betalen de messen zichzelf terug Silvano, alleen al de tijdwinst die je nu hebt.

Groet Pel.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@bijtel. Ik heb in m'n atelier op alle machines een centrale stofafzuiging aangesloten, maar als ik beuk frees met de bovenfrees heb ik dit niet nodig. De grote spanen blijven mooi liggen. Frezen in mdf is natuurlijk een ander verhaal.

S.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Met je hand de geleider voor de invalzaag vasthouden, weet niet of dat nou zo handig is. Heb 1 keer gehad dat met verkeerd invallen dat de zaag hapte en uit de geleider schoot en over het blad ging lopen, dan wil je daar echt je hand niet hebben :cool:
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Met je hand de geleider voor de invalzaag vasthouden, weet niet of dat nou zo handig is. Heb 1 keer gehad dat met verkeerd invallen dat de zaag hapte en uit de geleider schoot en over het blad ging lopen, dan wil je daar echt je hand niet hebben :cool:
Als een invalzaag hapt krijg je toch terugslag en gaat achteruit?
Mvg,:)
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Vandaag ben ik de trap gaan plaatsen bij m'n klant.
Hij paste mooi :cool::cool::cool:.

Let op het schuine welstuk. Het trapgat was niet haaks.

S.


IMG_6813.jpg

IMG_6814.jpg
IMG_6815.jpg

IMG_6816.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6813.jpg
    IMG_6813.jpg
    49,4 KB · Weergaven: 102
  • IMG_6814-1.jpg
    IMG_6814-1.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 104

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Hele nette trap. Ook het welstuk ziet er zo netjes uit. Op naar de draaitrappen ;)

Wordt misschien wat lastig om de vloerrand ertussen af te werken.
 
P

Pel

Guest
Mooie strakke trap met die RVS buizen, het trappen gat was niet een heel klein beetje uit de haak:)

Groet Pel.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@Pel. Niet enkel het trapgat. Heel de zijgevel staat 5 °schuin tegenover de straat. Typisch vlaamse bouwvoorschriften... om toch maar ieder plekje te kunnnen volbouwen.

S.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.