Nachtkastlampje

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Goeiemiddag,

Afgelopen zondag op de beurs Vormgevers in hout twee mooie rechthoekige stukjes notenhout gekocht. Ik wil hier graag twee nachtkastlampjes van maken.
Idee: gat inboren en bovenop een fitting met mooie kap. Probleem: ik ben totaal niet thuis in de technische termen in deze sector.
Ik denk een fitting E27 nodig te hebben, maar dan 1 die ik op een blok hout kan schroeven en vervolgens een kap op kan zetten.

Iemand die mij op weg kan helpen?
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
De meeste losse fittingen zijn voorzien van schroefdraad, als je dan een holle buis met schroefdraad koopt kun je die in het blokverlijmen en de fitting erop draaien. zelf heb ik dit ook gedaan, zal zodra de batterij van mijn camera is opgeladen wat foto's plaatsen, zodat je het duidelijk ziet
 
Laatst bewerkt:

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Bedankt voor de foto's!
Dan nog even wat anders, kan ik hier een pijpnippel 1/2 inch voor gebruiken, is dit een standaard maat voor een lampfitting?
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Bedankt voor alle hulp :)

Zojuist e.e.a. besteld. Zodra de lamp af is, zal ik wat foto's van het eindresultaat plaatsen.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik zou nog het resultaat laten zien. Het is niet spectaculair, maar het is grappig gelukt en het vriendinnetje is blij :)

IMG_2743.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.