Festool Granat D150 Schuurpapier

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Aangezien ik steeds meer aan het schuren ben, ben ik momenteel mijn schuurpapier stap voor stap aan het uitbreiden.
Gezien de positieve ervaring met Festool Granat schuurpapier gaat hier momenteel mijn voorkeur naar uit.

Enige minpuntje wat mij betreft is dat vele korrels per 100 vellen verkocht worden i.p.v. 50 stuks.

Weet iemand een adres waar de schuurvellen ook in mindere aantallen verkocht worden?

Ik weet dat de meeste korrels ook per 10 verkocht worden, echter liggen de prijzen per vel dan wel heel ver uit elkaar.

Misschien is het interessant om met meerdere mensen een gezamenlijke aankoop te doen om zo tegen interessantere prijzen de gewenste hoeveelheden te kunnen kopen?

Alle korrels welke per 100 vellen verkocht worden, koop ik omgerekend voor 0,60 euro p/vel. Echter kan ik met 100 vellen wel zo lang doen dat dit nauwelijks interessant is.

Het gaat mij in dit verhaal voornamelijk om de D150 schuurvellen voor o.a. de ETS 150 en Rotex 150.
 

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Kleine aanvulling, ik weet dat verschillende mensen positieve ervaringen hebben met EcoTools schuurpapier en dit ook tegen interessante prijzen te verkrijgen is.
Ik probeer echter te voorkomen dat hier opnieuw een discussie over de verschillende merken ontstaat.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ikzelf gebruik ook altijd het gewone Festool schuurpapier.
Ik koop ze vooralsnog gewoon per doosje van 10 (geloof ik)
Het meeste gebruik ik 40/60/80 voor het grove werk zeg maar.
Die gaan lang mee, dus de grote verpakkingen heb ik nog niet nodig gehad.
Zodra mijn werkstukken van constructie naar mooi gaan, zal ik wel de hogere korrels nodig hebben.
Heb zelf wel een systainer gekocht voor ets150 schijven. Dat scheeld behoorlijk in de "troep" die er rondslingerd als zijnde doosjes.
Zodra ik wel echt verschillende korrels nodig ga hebben dan wil ik ook wel mee doen met een groepskoop.
 

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Ikzelf gebruik ook altijd het gewone Festool schuurpapier.
Ik koop ze vooralsnog gewoon per doosje van 10 (geloof ik)
Het meeste gebruik ik 40/60/80 voor het grove werk zeg maar.
Die gaan lang mee, dus de grote verpakkingen heb ik nog niet nodig gehad.
Zodra mijn werkstukken van constructie naar mooi, gaan zal ik wel de hogere korrels nodig hebben.
Heb zelf wel een systainer gekocht voor ets150 schijven. Dat scheeld behoorlijk in de "troep" die er rondslingerd als zijnde doosjes.
Zodra ik wel echt verschillende korrels nodig ga hebben dan wil ik ook wel mee doen met een groepskoop.

Zo heb ik het tot nu toe ook gedaan. Vooral P80 gebruik ik veel en daar heb ik dus een doos van 50 stuks van gekocht.
Echter vind ik het prijsverschil tussen de 10 packs en de grotere dozen behoorlijk..
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Hoeveel ben je van plan te schuren. Mijn ervaring met Granat is dat slijtage niet echt zichtbaar is. Zolang je geen spijkers, scherpe randen en dergelijke raakt, zullen en weinig gebruikssporen zichtbaar zijn. Het schuurpapier loopt meestal ook niet vol, wat voor sommige andere types reden is om te wisselen. Op een gegeven moment merk ik wel dat de afname verminderd. Een nieuw velletje gaat dan duidelijk sneller.
Samengevat wil ik zeggen: wees niet te zuinig op schuurpapier. Spaar jezelf en de machine en wissel tijdig van schuurvel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Granaat papier is ontwikkeld voor de nieuwe generatie oplosmiddel arme verven. Gebruik je het daarvoor heeft het een echte meerwaarde. Voor blank hout heb ik die test niet gedaan. Festool heeft hier rubin voor. De reden waarom ik geen blank hout heb getest is dat het meten en waarderen van het resultaat voor mij niet te doen was.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.