Schelp

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo allemaal,

Omdat houtsnijden een van de dingen is die ik bijna nooit doe en waar ik nog niet zo goed in ben, leek het me leuk om eens een keer wat te maken.

Het is een schelp uit essenhout afgewerkt met druivenpitolie. Het is een kado als kinderspeelgoed.

Schelp_Zoey_Collage.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Groet, David
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Mooi gemaakt en de kleur is mooi met druivenpitolie.
Ik vind het persoonlijk wel storend dat de schelp niet symmetrisch is en daardoor niet natuurgetrouw.
(tenminste, ik neem aan dat het een st. Jacobsschelp moet voorstellen? Die zijn symmetrisch en hebben niet deze 'waaier' vorm)
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Bedankt voor de complimenten. Ik heb eigenlijk geen echt voorbeeld aangehouden, heb even vluchtig wat plaatjes bekeken op internet. Toen gewoon wat lijnen op het hout gezet en begonnen steken. Hoeft niet perse natuurgetrouw van mij, een beetje speels is ook leuk.
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt David, zeker voor een eerste keer.

Groet Pel.
 
D

Dulcimer

Guest
Knap gedaan, zeker omdat het essenhout is; dus erg taai hout.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.437
535
Knap gedaan, zeker omdat het essenhout is; dus erg taai hout.

Essenhout laat zich prima snijden. Is geen moeilijk hout. Van de taaiheid is niets te merken bij het snijden of draaien. Maar als je essen gebruikt als een steel of een spaak in een wiel, dan ga je van de taaiheid profiteren.

groeten ,
Ornament
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.159
348
Etten-Leur
Mooi Kinderspeelgoed heb je gemaakt! De druivepitolie is een goede keus voor de afwerking.

Een schelp of blad ziet er inderdaad iets anders uit maar dat deert mij nu niet.


Groeten, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.