Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32

Cool die link !

ik heb reeds mijn constructie neergezet, maar toen zelf beton poeren gekocht scheelt veel gedoe en tijd en zal vast 2x zo duur zijn geweest. zijn erg verschillend in prijs, kwaliteit en afwerking, maar doorgaans zo'n 30-40 euro per stuk incl bevestigingsmateriaal (paaldrager en draadeinde).

overigens wel slim gedaan met die bekisting en de paaldrager aan de buitenkant te gebruiken om ervoor te zorgen dat het draadeind er netjes recht insteekt. Heb je nog moeren aan de binnenkant gedaan om te ankeren?

Ah, die dingen heten dus paaldragers. Bedankt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bhengeveld Bekijk Berichten
    Worden de balken in zo'n constructie met die ijzeren plaatjes aan het draadeind in de poeren vastgemaakt? (balken op de poeren draaien) Of is het een kwestie van gat in de kopse kant van de balk en vertrouwen op het gewicht?
    Jep, de balken worden aan de draadeinden vastgemaakt met die plaatjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arthurdeboer Bekijk Berichten
    overigens wel slim gedaan met die bekisting en de paaldrager aan de buitenkant te gebruiken om ervoor te zorgen dat het draadeind er netjes recht insteekt. Heb je nog moeren aan de binnenkant gedaan om te ankeren?
    Bedankt voor het prijzen van mijn kunde! Aan het einde van elk draadijzer is een metalen plaatje van 15*15cm gelast, zodat hij stevig verankerd zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SereN Bekijk Berichten
    Waar koop je die plaatjes met ingewerkte moer, en wat kosten die ongeveer?
    Ik heb ze vlak bij mij thuis besteld, bij Booischotse metalen (België). Hier een link naar hun website met daarop de plaatjes (M24 en 12*12). http://booischotse-metalen.be/wp-con...charnieren.pdf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mudface Bekijk Berichten
    Ik heb ze vlak bij mij thuis besteld, bij Booischotse metalen (België).
    Ik ben van dezelfde regio, zal hen eens contacteren, bedankt.

IMG_1021.jpg
    Een stapje verder. Balk, extra staander en korbelen gemonteerd. Dit was niet de bedoeling van ze met pen en gat te maken, heb dit dan ook niet gedaan. Er komt nog een 2de balk, daar is een uitsparing voor voorzien in die extra staander:
    IMG_1019.jpg
    Die balk zal de gordingen dragen.

Is het nodig om ook korbelen te voorzien aan voor- en achterkant?

IMG_1066.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1072.jpg

Weer een stukje verder: de kepers erop. Nu terug verder opmetselen, en onderdak en pannen erop!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mudface Bekijk Berichten
    Is het nodig om ook korbelen te voorzien aan voor- en achterkant?

ligt eraan hoeveel beweging er nu in zit en hoeveel gewicht er aan de bovenzijde toegevoegd wordt. Het zal steviger zijn wanneer je dat wel doet en daardoor minder bewegen. Maar als je de balken tegen de muur hebt staan en verankerd met de muur, dan denk ik dat het wel voldoende zal zijn. Je zit vast niet in aardbeving gebied zoals noord groningen?!

Mijn ervaring met een vergelijkbare constructie (12x12) als staanders is dat er wel wat beweging in blijft zitten als je ze op de poeren gesteld hebt. schud er maar eens aan

Forum Rechten