Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Douglas overkapping aan werkplaats met eiken poort

Al even snel een topic aangemaakt. De foto's volgen nog wel.
    2 projecten tegelijk bezig:

- op de avondschool ben ik de poort aan het maken, deels vertrokken van bolen en deels van viergeschaald hout probeer ik een dubbel opendraaiende eiken poort te maken in een bestaand bijgebouw. Alles is bijna geschaafd, over 2 weken de pennen en gaten maken en dan kan het ineensteken beginnen!

- thuis de douglas overkapping samen met een nieuw dak op datzelfde bijgebouw aan het plaatsen. Er komen pannen op een lage helling op te liggen, dus het spel moet wel wat kunnen dragen. Daarom gekozen voor staanders en liggers van 20x20 en 3 gordingen van 22,5x7,5. Dit voor een totale ruimte van 800x600. De helft open (lounge) en de helft dicht (werkplaats/ tuinhok).

Nog veel werk voor de boeg, wat een geluk met dit mooie weer.

Mooie klus volgens mij Ik wacht in spanning op de foto's.
    Zo'n zelfde klus staat bij mij op de lijst voor volgende zomer/of die erna...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

IMG_0851.jpg

IMG_0857.jpg
    Zelf betonpoeren aan het maken. Deze steken uit de grond uit, en worden nog ingestort in de fundering.

IMG_0850.jpg
    Pen aan een 20-er

IMG_0860.jpg
    Rechts het schuurtje, links moet de open ruimte komen (was er vroeger ook, maar in heel slechte staat).

IMG_0855.jpg
    Zelf betonpoeren gegoten met draadijzers
    IMG_0882.jpg
    Het resultaat. Vanboven proberen schoon af te werken met schuine rand en Romeinse cijfers.
    IMG_0948.jpg
    De 20-ers rechtgezet.

Leuk om wat mensen van bouwinfo hier ook te zien. Ziet er alvast veel belovend uit!

Wat heb je gebruikt als samenstelling voor je beton? Ik werk hier meestal met mengeling (grind + zand), maar neem aan dat je kift gebruikt hebt?

Gewoon zelf zakjes gemengd met de betonmixer: 1 cement, 2 rijnzand, 3 grind. Poeren zijn 50x20x20.

Het viel me op dat je poeren zeer egaal zijn. de mengeling die ik gebruik is meestal met grove kiezel, vandaar de vraag.

Het is me niet geheel duidelijk waar je nu de romeinse cijfers gaat voorzien? Deze moeten nog voorzien worden, toch?

Worden de balken in zo'n constructie met die ijzeren plaatjes aan het draadeind in de poeren vastgemaakt? (balken op de poeren draaien) Of is het een kwestie van gat in de kopse kant van de balk en vertrouwen op het gewicht?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mudface Bekijk Berichten

IMG_0857.jpg
    Zelf betonpoeren aan het maken. Deze steken uit de grond uit, en worden nog ingestort in de fundering.

.
    Hier zie je de dragers waarom de balk komt te rusten. Er wordt een gat in het kopse hout gemaakt waar vervolgens het draadeind in valt. De paal zelf wordt gedragen door het vierkant stuk metaal.

Waar koop je die plaatjes met ingewerkte moer, en wat kosten die ongeveer?

Forum Rechten