Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: hout 2010

hout 2010

vandaag naar de beurs geweest, en moet zeggen ik had andere verwachtingen, veel machines die geeneens in mij schuur kunnen, ik had meer hand / electrisch gereedschappen verwacht,

wat vonden jullie er van.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: hout 2010

Ik ben van de zelfde mening, de beurs was wel erg op groot professioneel gericht, maar des ondanks een hoop nuttige informatie opgedaan.

Joris,

jij komt eigenlijk met dubbele petten op als hobby meubelmaker en als klusbedrijf.
    of zeg ik het nu verkeerd

ik ben er ook geweest. mischien heef een van jullie me zien loopen of staan, liep met een rood shirt aan met de de tekst ronde kozijnen .nl op me rug.
    over de beurs er stonde wel wat machines voor de hobbyist maar het meeste was voor de professioneel gebruik. wel wat leuke dingen gezien met een flink prijskaartje.

gr jef

Ook ik ben er vandaag geweest. Hoewel ik geen enkele voorstelling had van wat ik allemaal kon verwachten op de beurs, deel ik bovenstaande dat er weinig te zien was voor de hobbyist.

Wel een leuke zaagtafel gezien van AEG voor zeer schappelijke prijs,
    maar voor handgereedschap oid hoefde je niet te gaan. Er stond maar 1 stand met wat beitels en schaven.

Maar goed, ik vond het voor mezelf een hele leuke, interessante dag.

Ronald

Tja, het is nu eenmaal ook geen hobbybeurs hè...
    Ik denk inderdaad als hout enkel je hobby is, dat zo'n beurs een hele ontnuchtering kan zijn.
    Hout is hoogtechnologische industrie geworden en de kleine ambachtelijke bedrijfjes zijn een zeer klein marktsegment geworden. Vergeet ook niet dat die kleine bedrijven veel werk uitbesteden aan grotere bedrijven. Elke kleine schrijnwerker zal zijn ramen laten maken bij een grotere raamfabrikant omdat de investeringen te groot zijn om op een rendabele manier zelf ramen te maken. (Een raam maken duurt 6 minuten...) De raamfabrikant heeft de kleine schrijnwerker natuurlijk ook nodig om genoeg omzet te maken.

Wat op mij de meeste indruk heeft gemaakt is de 'magswitch'dit zijn de kleine gele kunststof hulpmiddelen die je op je machine kunt fixeren. Fixeren met erg krachtige magneten die je aan en uit kunt schakelen. Dit voorwerp is erg veelzijdig en levert een prima bijdrage aan het veilig werken met machines. Deze attributen trof ik bij toeval aan, ze stonden in een hoekje bij de lamellostand. Ze zijn te bestellen via http://www.woodbizz.com.
    Het is altijd leuk op een beurs om dergelijke dingen te ontdekken, die weinig kosten maar waar je veel mee kunt!
    gr. Nol.

Ik ben woensdag geweest en de enige leuke stand die actief was was die van festool / protool.
    En een duitse stand waar ze een aardige diamante schijf verkochten om je gereedschap te slijpen. Verder was er weinig actie ook bij de grote machines niet.
    Wel leuk om een houtsoorten van de Amsterdamse fijnhandel te zien.
    En ik ben een hoop te weten gekomen over Tali hout.
    Ik heb er nog al wat plankjes van in de schuur liggen.
    kijken wat ik daarmee gaat doen

Bep

Op de beurs stonden weinig handelaren en detaillisten deze keer.
    Veel bleven weg vanwege de economie blijkbaar.
    In het verleden waren er veel akties,en nu miste ik dit dus ook,verder goed verzorgde beurs.

8-)

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Ik ben dit jaar niet geweest.
    Heb wel 2 medewerkers gestuurd, die het erg tegen vonden vallen.
    van meerdere gehoord overigens

(Wij zijn een productiebedrijf en handelsonderneming in plaatmateriaal en aanverwanten
    we maken bijv binnendeuren voor een aantal redelijk grote merken)

Forum Rechten