Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Vraagje over Mdf verbinding

Beste Forumleden,

Is het mogelijk inschroefdrevels te gebruiken icm mdf?

Deze vraag omdat mevrouw des huizes graag een commode wil en omdat de trap op gaan met een helemaal verlijmde kast geen pretje is, was ik benieuwd of het mogelijk is om het modulair te bouwen.

Alvast bedankt.

Als het niet kan heeft IKEA een probleem...

Hahaha... dat klopt. Had ik niet aan gedacht. Ik zie ze vaak in spaanplaat vandaar de vraag.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik vind de combinatie van domino (kan ook deuvel zijn) met Minifix (of vergelijkbaar) heel geschikt in dit soort gevallen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ikea gebruikt toch (vrijwel) uitsluitend spaanplaat? Ik betwijfel of die verbindingstechnieken ook goed werken voor MDF (maar misschien gebruik ik te goedkoop MDF).

mvg
    klaas0639

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas0639 Bekijk Berichten
    Ikea gebruikt toch (vrijwel) uitsluitend spaanplaat? Ik betwijfel of die verbindingstechnieken ook goed werken voor MDF (maar misschien gebruik ik te goedkoop MDF).

mvg
    klaas0639

En dat is nu ook de rede waarom ik de vraag gesteld heb. Spaanplaat is naar mijn mening niet veel sterker dan mdf. Misschien is zoals Bert van der Veen zegt een combi van deuvels en minifix een goede oplossing.
    Een langere schroefdrevel zou misschien kunnen werken, omdat je wat meer "vlees" hebt tussen klemschroef en rand.

Weet misschien iemand waar ik ABS kantenband kan kopen als particulier? Zo ja, is het te bevestigen zonder al dat exotisch apparatuur?

Wellicht minder mooi, maar kun je niet gewoon schroeven? Pocket hole verbindinen zijn prima uit het zicht te maken en niet duur, en er hoeft veel minder uitgelijnd te worden = makkelijker Verstevigen met wat deuvels, maar goed dan maak je het jezelf weer moeilijker.

Hallo Janwillem,

Het klopt over de pockethole verbindingen. Maar hoe gaaf is het om "op te kunnen scheppen" over iets wat je gerealiseerd hebt uit je hobby situatie wat over het algemeen professioneel gehanteerd word.
    Is zowat hetzelfde gevoel als wanneer je een werkstuk 3 weken lang hoogglans gepolijst hebt.

Ha ja dat is zeker waar! Ik vond het voor de volledigheid wel een verbinding die er bij mocht staan. Ga je een (foto) verslagje maken?

Forum Rechten