Wat zouden jullie anders willen zien?

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik vraag mij af wat jullie anders zouden willen zien in dit forum. een aantal ideeën waar je aan kan denken is een andere soort moderatie, een apart subforum voor een specifieke hobby/tak van houtbewerking of een materiaal soort.

Denk er over na wat jij veranderd wilt zien. Misschien heb jij een heel mooi idee voor een forum gedeelte, waar iedereen wat kan leren.

Ik zal alle gegeven info noteren en dan met Jaap om de tafel te gaan zitten en kijken of we daar binnen 1 jaar er iets mee kunnen gaan doen of dat het een plan wordt voor meerdere jaren.


Zelf had ik het idee om het marktplein opschonen en alle topics van een tag te voorzien. Dan wordt het voor iedereen duidelijker wat diegene verkoopt of zoekt of tipt.

Even een voorbeeld. Er is een topic met de volgende naam. ''Gratis eikenhouten planken in Ede''. Dit betreft een tip van een forumlid naar een marktplaats advertentie waar hij zelf niet de verkoper van is. Als je de titel zo ziet dan denk je dat hij de aanbieder is.

Doe je nou een tag er voor zoals (TIP) dan wordt het een stuk duidelijker en krijg je de volgende titel (TIP) Gratis eikenhouten planken in Ede.

Maar is hij nou zelf de aanbieder dan plaats je er (Aangeboden) voor of als je het wil ruilen dan wordt het natuurlijk (Ruilen) en bij gezocht natuurlijk (Gezocht).

Is het product gevonden, geruild of verkocht.
Dan plaats je het woordje verkocht bij je titel (Verkocht). Je laat de titel gewoon intact en ook je topic laat je staan. Dan kan hij op slot en het archief in van dat subforum.
 
Laatst bewerkt:

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Het lijkt mij wel zinvol om een meer up to date forum systeem te gaan gebruiken....bij voorkeur iets wat ook mobiel prettig ondersteunt wordt.
De handling van wat is nieuw, foto's en andere media laat in deze versie ook te wensen over.
Kortom: een makkelijker te navigeren forum, iets van deze tijd ;-)
Ik realiseer me dat de migratie naar iets nieuws niet eenvoudig en recht toe recht aan is....
Fijne avond!
Gr. Guido
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
We zijn laatst wel overgegaan naar een nieuwe server dus dat is al een stap de goede richting in. Ik heb persoonlijk weinig last van het forum gebruik mobiel. Heb je misschien een screenshot van hoe het forum op jou mobiel er uitziet.
 
Laatst bewerkt:

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
369
60
Beverwijk. Noord Holland
Beheer over draadje, door diegene die het heeft opgestart.

Vaak wordt een opgestart onderwerp erg groot door reacties. Sommige reacties zouden dan kunnen worden weggelaten om het geheel wat overzichtelijker te houden. Het is soms vreselijk veel zoekwerk in een onderwerp. Dit overigens niet uit disrespect voor diegenen die hebben gereageerd, laat dat duidelijk zijn! Het is nu alleen maar mogelijk om je bijlagen te verwijderen maar een compleet #(nummer) nog niet.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Mijn persoonlijke irritatie nr 1: plaatjes uploaden.

- als ik plaatjes upload, en de 1e vanaf de computer upload en nog een keer op dat knopje klik, denkt hij altijd dat ik het nu From URL wil doen. Dat is altijd één klik extra.
- ik kan met Firefox/Linux altijd maar 1 plaatje tegelijk selecteren en uploaden, ook al zegt de knop 'Upload Bestand(en)' - hetgeen suggereert dat meerdere tegelijk ook zou moeten werken.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Vaak wordt een opgestart onderwerp erg groot door reacties. Sommige reacties zouden dan kunnen worden weggelaten om het geheel wat overzichtelijker te houden. Het is soms vreselijk veel zoekwerk in een onderwerp. Dit overigens niet uit disrespect voor diegenen die hebben gereageerd, laat dat duidelijk zijn! Het is nu alleen maar mogelijk om je bijlagen te verwijderen maar een compleet #(nummer) nog niet.

Bedoel je dat je alleen de tekst weg kan halen maar het hele bericht niet?

Maar hou er rekening mee als een TS een topic zelf moderaten dan kan het zo zijn als hij je niet mag dat hij dan al je berichten verwijderd uit dat topic en als je kritiek hebt, wat je opbouwend bedoelt dat hij het ook verwijderd. Denk met een actieve moderatie dat je al veel dingen duidelijker gaat maken.
 
P

Pel

Guest
Er is eens een poging geweest om een hout vademecum op te zetten woodworking database, ik weet niet of het mogelijk is om dat op een of andere manier beter vorm te geven? Is het mogelijk om notificaties zelf te regelen, zo dat je zelf kunt zeggen daar wil ik wel notificaties van en van dat draadje niet?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Een mogelijkheid om een draadje stilletjes te volgen. Nu moet je een reactie plaatsen om te ontdekken of er op gereageerd wordt, soms wil je ook gewoon een beetje meelezen zonder je daarvoor eerst te moeten melden ;)

Die mogelijkheid is er al. Boven in het topic staat boven de eerste bericht het kopje. onderwerp gereedschap als je daar op klikt dan krijg je abonneer je op dit onderwerp te zien en dan kan je hem volgen zonder een bericht geplaatst te hebben.

Er is eens een poging geweest om een hout vademecum op te zetten woodworking database, ik weet niet of het mogelijk is om dat op een of andere manier beter vorm te geven?

Groet Pel.

Denk er over na hoe jij het liever ziet. Er kwam ook weinig reactie op kwa eigen ervaringen met het materiaal.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Lol dat was ook de enige functie die ik zocht! Had 'm ook nog niet gevonden.

Ik moet zeggen dat ik het een van de betere fora vind waarop ik actief ben dus als er niets veranderd blijf ik evengoed!

Ik zou het prettig vinden als foto's in een topic klein weergegeven worden, en dat je ze pas groot ziet als je er op klikt.
Ik heb een datalimiet en als er een nieuwe melding in een topic is, worden al die foto's weer binnengehaald wat uiteraard van mijn quotum afgaat.
Tot voor kort was mijn verbinding trager en kon ik snel lezen en weer snel afsluiten, maar met G4 lukt dat niet meer.

- - - Updated - - -
 
Laatst bewerkt:

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Het ziet er op zich wel prima uit, maar ik gebruik de functie "Wat is nieuw" vaak.
Met een gewone browser vindt ik het resultaat al niet optimaal: elk bericht in een draadje wordt vermeld - het zou mijns inziens mooier zijn alle draadjes te tonen die 1 of meer niewue berichten hebben, DAt terzijde.
Op mobiel geeft de funcie "wat is nieuw" een harde foutmelding: te weinig variabelen voor uw zoekopdracht.
Het zou mooi zijn als de forum software ook een eigen app ondersteunde: dan heb je goede integratie met de camera.
mhg, Guido

We zijn laatst wel overgegaan naar een nieuwe server dus dat is al een stap de goede richting in. Ik heb persoonlijk weinig last van het forum gebruik mobiel. Heb je misschien een screenshot van hoe het forum op jou mobiel er uitziet.
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dat is inderdaad een belangrijke reden om maar geen of weinig plaatjes te plaatsen - meestal staan ze ook nog gedraaid.....
Dus: eens, daar is snel verbetering te halen ;-)
Mhg, Guido

Mijn persoonlijke irritatie nr 1: plaatjes uploaden.

- als ik plaatjes upload, en de 1e vanaf de computer upload en nog een keer op dat knopje klik, denkt hij altijd dat ik het nu From URL wil doen. Dat is altijd één klik extra.
- ik kan met Firefox/Linux altijd maar 1 plaatje tegelijk selecteren en uploaden, ook al zegt de knop 'Upload Bestand(en)' - hetgeen suggereert dat meerdere tegelijk ook zou moeten werken.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Dat plaatjes gedraaid staan ligt meestal niet aan een webside, maar aan de informatie die meegestuurd wordt met de foto. Foto draaien en goed opslaan voor het versturen heft dit op.
Ik meen zelfs dat het probleem voornamelijk voorkomt bij tablets/telefoons van het merk afgekloven appel.


Terzijde: als je het toestel rechtop houd heb je er ook geen last van. Computerschermen (en eigenlijk ook van tablets) zijn 'landscape'. Neem je een foto met je toestel op z'n kant win je niets aan grootte van de foto/object. Hou je toestel met de bovenkant boven, is het formaat van het hoofdobject precies hetzelfde op een computerscherm. Hou je het fototoestel op z'n kant, resulteert dat in twee zwarte vlakken naast de foto op het computerscherm.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Allereerst moet ik bekennen dat ik best tevreden ben met het forum:)
Ik ben er dan ook meerdere keren per dag te vinden!

Twee puntjes, die wat mij betreft wat aandacht vereisen:
- Korte handleiding toevoegen over gebruik (bv, titel van je eigen topic wijzigen bij bv. verkoop) en tips als het "stil" volgen van een draad
De eerste is er een uit eerste hand (sorry ik weet het echt niet) de tweede zie ik regelmatig voorbijkomen...
- Tweede punt is het toevoegen van een subforum educatie/kennis/kunde
Er komen regelmatig topics voorbij waarin bijzonder veel kennis wordt gedeeld door sommige leden. Deze topics zijn meestal geen punt van discussie, zij het wat aanvullingen in sommige gevallen, en verdienen wat mij betreft een eigen plekje, zodat iedereen ze makkelijk kan vinden en er daadwerkelijk veel van kan leren :)

Superdraadje dit :) :)

Grt.

Ruben
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Plaatjes uploaden raad ik aan om via een aparte site te doen, zoals Imgur en dan de link hier te plaatsen. Belasten we de server ook niet teveel en je kan er meerdere tegelijkertijd uploaden.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ha. Imgur 'Terms of Service', deel 'Stuff not to do'

Also, don't use Imgur to host image libraries you link to from elsewhere, content for your website, advertising, avatars, or anything else that turns us into your content delivery network.

tevens is het zo dat je door een plaatje bij Imgur te uploaden de volledige controle uit handen geeft:

With regard to any file or content you upload to the public portions of our site, you grant Imgur a non-exclusive, royalty-free, perpetual, irrevocable worldwide license (with sublicense and assignment rights) to use, to display online and in any present or future media, to create derivative works of, to allow downloads of, and/or distribute any such file or content. To the extent that you delete any such file or content from the public portions of our site, the license you grant to Imgur pursuant to the preceding sentence will automatically terminate, but will not be revoked with respect to any file or content Imgur has already copied and sublicensed or designated for sublicense.

Ik hecht er dus erg veel waarde aan het via het forum zélf te doen. Een optie voor betalende leden om grotere foto's (en een grotere inbox) te plaatsen/hebben zou ik wel waarderen. 20 euro per jaar zou geen enkel probleem zijn.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hier moet ik toch even het goede werk van onze jeffmen corrigeren. Persoonlijk heb ik veel liever dat de plaatjes op het forum staan, zo voorkomen we later posts met allerlei gebroken linken naar missende plaatjes.

Overigens wel Top Werk dit jeffmen, hij is ook niet voor niets onze nieuwe moderator! Van harte welkom.

jaap
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Klopt Jaap daar heb je gelijk in!
Dat is ook niet wat ik bedoelde.

Ik weet niet welke mogelijkheden er zijn, maar ik stel me voor dat woodworking.nl een eigen deel op de server heeft waar de foto's in staan. In de draad komt dan een thumbnail ( of iets groter ).
In principe hebben we dan ons eigen photobucket ofzo hebben.
BV in de voorwaarden vermelden dat eenmaal geuploade foto's niet meer verwijderd kunnen worden. En dat dan ook technisch onmogelijk maken.
Dan blijven de topics zoals ze zijn, maar niet de grote downloads iedere keer.
Maar zoals gezegd wat er mogelijk is, ben ik niet/nauwelijks bekend mee.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hier moet ik toch even het goede werk van onze jeffmen corrigeren. Persoonlijk heb ik veel liever dat de plaatjes op het forum staan, zo voorkomen we later posts met allerlei gebroken linken naar missende plaatjes.

Overigens wel Top Werk dit jeffmen, hij is ook niet voor niets onze nieuwe moderator! Van harte welkom.

jaap

Daar in heb je natuurlijk ook gelijk. We willen niet een missende foto in het forum hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.