Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Gezocht, goedkoop direct te stoken haardhout...

Dit keer geen hout om iets mee te maken maar om op te stoken.... sorry vakbroeders.... het is bijna heiligschennis maar laten we maar zeggen er is genoeg voor iedereen :-)..

Iemand een idee waar goed droog en direct stookbaar eiken haardhout te betrekken voor een leuke prijs... zie overal advertenties voor gestapeld hout in kratten maar da's niet echt vriendelijk voor de knip... en wel willen tenslotte ook af en toe nog naar de winkel in Arnhem...

Wie heeft een tip..?

Re: Gezocht, goedkoop direct te stoken haardhout...

Wat vind je een mooie prijs?
    Als ik jou was zou ik kijken bij een houtzagerij in de buurt.
    Bij een houtzagerij in Oldenzaal (is afgelopen zomer gestopt geloof ik) verkochten ze brandhout voor 40 euro per pallet (en dan minimaal een meter hoog). Was dan gewoon eiken resthout van de dingen die ze er zaagden .

Zoals ik al postte, ze zijn gestopt, maar als je een houtzagerij in de buurt vind zullen die vast ook wel voor een mooie prijs brandhout verkopen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik weet niet wat jij voor een prijzen vind, maar met een beetje zoeken... Hier in de buurt komen ze voor €55,- een kuub hout afleveren. Daar kan je bijna niet zelf voor gaan rijden, zagen etc.

Hoi Wat ik vind zijn bedragen van circa 230 tot 275 euro voor ongeveer 2 kuub droog gestapeld eikenhout...
    Scheppie

Ga ook kijken bij timmerbedrijven. Afvalstukken meranti zijn echt prima te stoken.

die in oldenzaal (kennissen van me pa) zijn er al mee gestopt.
    Ik wacht nog op een telefoontje van hun om eiken hout te komen.

Ook ik ben op zoek naar hout voor de kachel en vind de brandhout prijzen echt schandalig.

Dan is op gas stoken nog goedkoper en laat ik nu net een week geleden een houtkachel geplaatst hebben.

Echter heb ik al wel wat leuke stammen gevonden langs de weg die in mijn aanhang wagen vielen toen ik er langs reed. :lol:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse
    die in oldenzaal (kennissen van me pa) zijn er al mee gestopt.
    Ik wacht nog op een telefoontje van hun om eiken hout te komen.

Ook ik ben op zoek naar hout voor de kachel en vind de brandhout prijzen echt schandalig.

Dan is op gas stoken nog goedkoper en laat ik nu net een week geleden een houtkachel geplaatst hebben.

Echter heb ik al wel wat leuke stammen gevonden langs de weg die in mijn aanhang wagen vielen toen ik er langs reed. :lol:
    Goh wat grappig .
    Dat is namelijk de zagerij van o.a. mijn opa geweest. De vader van J. was de zakenpartner van mijn opa. We hebben daar vorig jaar onze vloer gekocht en 2 jaar geleden een salontafel laten zagen (2 massief eiken blokken van 30 x 30 x 120).

Maar inderdaad voor een euro of 40 tot 60 per kuub (of wat meer) kan je bij dergelijke zaken wel een mooi eiken brandhout komen.

Toch even enkele opmerkingen.
    De prijzen kunnen flink verschillen, maar altijd goed opletten hoe het hout gemeten wordt. Soms is het per los gestorte m3, soms per gestapelde. De gestapelde M3 gaat altijd duurder zijn, maar dan weet je ook zeker hoeveel je krijgt.

Scheppie, heb je ook enig idee hoeveel werk er in brandhout kruipt? Ik weet ook dat er bedrijven zijn die machines hebben waar een volledige stam in gaat, en er als blokjes brandhout uitkomt, maar veelal komt er veel handwerk bij te kijken.
    Ik ben vrijdag 3 uitgeleefde fruitbomen gaan zagen. Ben om negen uur begonnen, om zeven uur 's avonds lag het hout thuis verzaagd. Gestapeld gaat dat 3 tot 4 m3 zijn. 's Namiddags is mijn schoonbroer nog enkele uurtjes komen helpen, en de eigenaar van het weitje is zo vriendelijk geweest om het hout te helpen laden met de laadschop van de tractor en heeft het hout ook met de tractor tot thuis gebracht. Anders was ik nog een halve dag aan het rijden geweest met de auto. Nu moet ik het hout nog verder verzagen, klieven en stapelen. Is dus nog een paar dagen werk. En dan moet ik nog twee jaar wachten voordat ik het in de kachel kan steken.
    Het is dat ik het graag doe, anders kan je inderdaad beter gas (of in mijn geval stookolie) stoken.

vroeger betaalde je 35 euro voor een m3 brandhout.
    Probleem is dat de mensen sinds de euro er is de prijzen hebben verdubbeld.

Vroeger was je met 1 m3 net zo lang bezig als nu en de prijzen meer als verdubbeld. Want wie wil er nu voor 17,50 euro werken voor een m3 brandhout. Er zit inderdaad veel werk in dat weet ik ook. Maar sommigen durvern voor een m3 ongekloofd en nat hout zelfs nog 40 euro per m3 te vragen. Al met al is een houtkachel dus niet voordelig blijkt maar gas dus wel want wat kost een m3 aardgas?

Over het hout pas over 2 jaar stoken is onzin, een goede zomer doet wonderen en als de kachel goed heet is kun je het hout gewoon verbranden.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

prijzen varieren hier(regio zwolle) tussen de 30 en 65 euro per kuub. het prijsverschil zit in nat/droog hout gebracht/gehaald. wij zitten erover de denken om een houtkachel aan te schaffen, momenteel stoken de buren op mijn resthoutjes. de eerste aanschaf van de kachel is een uitgave maar wat is er mooier dan lekker voor de kachel zitten. ik zie me dat niet doen voor de radiator?
    rick

Forum Rechten