Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Alie Express

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Alie Express

Ik heb al verschillende artikelen bij Alie besteld, en dat is eigenlijk altijd goed gegaan, tot het nu een keer mis is gegaan, nu het gaat maar om een bedrag van €8,35 maar toch. Ik had van die diamant vijltjes besteld en betaald, normaal gesproken krijg je dan een kaart in de bus dat je pakketje op het postkantoor (sportwinkel) ligt, om het al daar op te halen met die bewuste kaart. Ik heb ook al eens twee dagen achter elkaar een kaart gekregen voor het zelfde pakket, dat was dan een foutje zeiden ze op het postkantoor. Maar nu hoorde of zag ik niets, ik dacht ga Alie maar eens mailen, hij mailde mij terug dat ze het toch echt hadden opgestuurd, ik moest maar eens gaan informeren op het postkantoor. Nu is het hier een dorpje van zo'n 5000 inwoners, dus op het postkantoor kennen ze de dorpsbewoners meestal wel, ik belde op en de man zocht of mijn pakketje er lag, niet dus. Toen ik zei dat ik het eigenlijk al een, of ander halve maand geleden had verwacht, zei hij, oh dan is het retour naar de afzender, pakketjes die niet opgehaald worden gaan binnen een week retour naar de afzender. Ik zei hem dat ik geen kaart in de brievenbus had gekregen en daardoor ook niet kan weten of mijn pakketje er was, en vroeg waarom hij mij niet even had gebeld om mij te laten weten dat er een pakketje voor mij lag? Daar kon hij niet aan beginnen, hij verdiende zo bij zo al bijna niets aan die Alie, en hij had maar veel werk met die hele Alie! Nou ja, de service van post nl is niet meer wat hij vroeger ooit was ± 40 jaar geleden, maar dit vind ik toch wat erg kort door de bocht. Nu gaat het maar om een luttel bedrag, maar ik heb Alie maar terug gemaild dat ik op vakantie was en daarom het pakket gemist heb, misschien levert het nog een verrassing op?

Groet Pel.

Mmm wel een raar verhaal zo te horen.
    Ik heb wel ervaring met ebay en banggood.
    Heb altijd met paypal betaald, dan kun je uit mn hoofd binnen 45 dagen je geld terug vragen wanneer je het pakje niet gekregen hebt.
    Dit is bij mij altijd nog gelukt.

Da's lullig Pel al gaat het om een klein bedrag.
    Keek nog even bij lidl, daar kocht ik een paar maanden terug een setje voor 3,99.
    Ik zag hier nog wel een paar opties voor ongeveer hetzelfde bedrag of goedkoper (Toolstation); https://www.beslist.nl/products/klus...672/r/diamant/

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Nou Willem zo rampzalig is het nu ook weer niet, het zijn 3 diamant wetsteentjes eigenlijk, maar ik wou ze gebruiken om het cirkelzaagblad te slijpen als dat gaat? Ik heb hier nog enkele goedkope zaagbladen liggen die je niet naar een slijper brengt daar wou ik het op uit proberen.

Groet Pel.

diamant steentjes.jpg
    Laatst gewijzigd door Pel; 27-09-16 om 18:53.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik neem aan dat het pakje gewoon met de post in NL bezorgd wordt?
    Klopt dat je dan soms 2 afhaalberichten hebt. Als je er niet bent wordt het na 2-3 dagen nogmaals geprobeerd. ( waarom niet een vaste termijn????? ?
    http://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/wat-gebeurt-er-als-een-pakje-niet-door-mijn-brievenbus-past.html?searchResult=position1

En dan behoort het 2 weken bewaard te worden:
    http://www.postnl.nl/klantenservice/...sult=position6

Hoewel dit over 'pakketten' gaat verwacht ik dan een gewoon pakje ook 2 weken bewaard hoor te worden.

Dat die vent niks verdiend aan die alie pakjes is ten eerste niet jouw probleem, en ten tweede krijgt hij betaald per pakje of dat nou van alie is of van tip-de-bruin.
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Had hier dezelfde ervaring, Pel. Maar dan met een bitsetje en een micrometer. Voor beide dingen een dispuut geopend en geld terug gekregen, geen probleem. Aangegeven dat het pakketje niet is aangekomen. Geld terug gaat wel makkelijker als je vaker hebt besteld.

Pakketje komt nooit terug in China. Die zal op schiphol liggen daar worden ze er tussen uitgevist.
    Laatst gewijzigd door jefmen; 29-10-17 om 22:35.

pakketjes worden altijd 2x aangeboden, 2x geen kaart lijkt me onwaarschijnlijk
    ik heb ook een keer dat ik een pakketje niet kreeg, op de valreep een dispuut geopend en ik kreeg mijn geld terug
    6 weken later kwam toch het pakketje nog binnen (dat kan dus ook gebeuren)

Dispuut openen en iig je geld terug halen
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    pakketjes worden altijd 2x aangeboden
    Nee hoor. Tegenwoordig brengen ze het bij mij (gelukkig) na één keer proberen meteen naar het afhaalpunt. Dat gaat dan wel over pakketjes waarvoor getekend moet worden. Anders ligt het meestal bij de buren. Slechts één keer gehad dat er geen kaartje was achtergelaten. Kwam er bij toeval achter dat het bij het afhaalpunt lag. Tegenwoordig zijn ze iets consequenter met de kaartjes, vroeger deden ze heel vaak geen kaartje als het bij de buren werd achtergelaten.

Ik heb goede ervaringen (2 stuks) met Ali als het gaat om niet bezorgde spullen. Het is (gelukkig voor ons) het probleem van de verzender om e.e.a. aan te tonen.

Hier gaan tegenwoordig alle Chinese pakketjes verstuurd met de Chinese post direct naar m'n PostNL punt. Ze zijn er gelukkig wel wat klantvriendelijker dan bij Pel. Bij mij lag een Chinees pakketje waar ik geen kaartje voor had gehad er na ongeveer 2 weken nog.

Ik snap dat vakantieverhaal niet. Dan leg je de schuld bij jezelf terwijl het bij PostNL ligt.

Forum Rechten