nooitgedagt beitels.........nooit gedacht...die beitels....

D.G.

Nieuw lid
25 sep 2010
3
0
.....ja en daar zat ik op mijn werk met mijn nooitgedagt beitelset (houtengreep) een paar jaar geleden gekocht op marktplaats nooit veder er bij na denkend grappig vroeger ook mee gewerkt(schooltijd)&(oudewerkgever) en je kan zegen wat je wil maar het zijn gewoon goede beitels het setje gaat tm 32mm maar is toch wel ietsje sneller/makelijker werken met die 50mm dus ik weer op marktplaats kijken misschien heeft er nog iemand een 40 of 50mm ergens nog liggen maar nee ........het lijkt de beurs wel kreeg wel eens op mijn werk van soooooooooooooo heb je die nog maar krijg toch het gevoel nu (na het marktplaats bezoekje) dat ik een stel diamanten in mijn kist heb liggen (niet dat ze allemaal van die woeker prijzen vragen op marktplaats ) maar zit nu toch heel hard te denken mijn beitel setje heel rustig meer compleet te maken en en mooi doosje er omheen tezeten en in de kast te stopen en als ik met pensioen ga ga ik er wel lekker mee knustelen .............maar dat is het gevoel wat ik er van krijg dus mijn vraag is eigenlijk heeft iemand ervaring met kirschen beitels ik heb er veel over gelezen maar je hebt ze met kunststof greep,hout en met slagkop kunststof gaat tm 35 hout tm 50mm ik ga liever voor het kunststof greep weet niet waarom (zien er wel mooi uit ) en soms moet je toch effe HAKKEN met die dingen en die kunststof van tegenwoordig toch ietje slijt vaster dan die houten en dan maar geen 50mm maar 35mm .............en over die nooit gedagt ik heb nog dubbelen liggen voor de mensen die willen ruilen want ze gaan toch de kast in ....! m.vr.gr.D.G.....................
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Volgens mij zit DG gewoon een beetje te mijmeren met zijn set Nooitgedagt beitels, die hij graag voor later wil bewaren en vraagt aan de forumleden wat ze van Kirschen beitels vinden. Volgens mij zijn dat prima beitels, maar misschien is het zelfbouw project van Houtbewerker Wilco ook wat voor hem.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mijn kennis van handgereedschap is zeer beperkt. sinds een bezoekje aan jaap en meerdere contacten met wilco(woodworker) ben ik me steeds meer gaan verdiepen hierin. vele vele keuzemogelijkheden voor vele vele budgetten. het komt allemaal op het zelfde neer:

koop het beste wat je je kan veroorloven. spijt van het kopen van goed gereedschap heb ik nog nooit gehoord


rick
 

D.G.

Nieuw lid
25 sep 2010
3
0
nou,nou..........als we de puntjes en kommatjes niet in de zinnetjes hebben kennen we geen nederlands meer lezen mijn exuses voor het niet zo geschoold zijn er zullen ook wel taal fouten in staan maar de vraag was heeft iemand ervaring met kirschen beitels met een houten greep of kunststof greep ...............zonder die punten en kommas .......? en over die vraag of ik zit te tobbe met mijn nooit gedagt beitels nooit dingetjes die spoorloos verdwijnen op je bouwput waar je aan het werk bent maar ik zeg weer te veel waar is deze forum voor dan? forumoverzicht(handgereedschap) kirschen beitels heeft iemand informatie/ a.u.b.
 
A

Athanor

Guest
Ik kan een mijmering op z'n tijd wel waarderen hoor!

Ik heb een set Kirschen beitels. Ze bevallen mij goed, langere standtijd dan de nooitgedagt beitels. Ze zijn in een test in F&C Ook al eens aanbevolen. Ik werk veel met Robinia, als ik dan hakwerk met de hamer doe moet ik ook deze beitels regelmatig slijpen.

Ze worden ook wel verkocht onder de naam Two Cherries.

Groet van Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.