ferm lamello frees

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
de Ferm heb ik naar aanleiding gekocht dat er hier op het forum positief over gesproken is. en moet zeggen wat er al gezegd is flink aandrukken en werk stuk flink vast zetten. en de lammello er in lijmen, weet eigenlijk niet hoe sterk zo verbinding is.want zo dik zijn die lammello niet en wellicht ook wel kwaliteit verschil in.

en natuurlijk is de festo een mooi appararaat maar weet niet hoe hij te gebruiken is met plaat materialen.

Hans
 

jos83

Nieuw lid
19 sep 2010
10
0
Ik heb de ze frees gekocht omdat ik deze zag liggen in de koopjeshoek/restpartijenhoek van een bouwmarkt voor maar 25 euro. Aangezien ik een beginnende beginner ben, leek me dit een mooi prijsje om mee te "beginnen"

Volgende week ga ik hem uitproberen en proefverbindingen maken.
mijn verslag volgt.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik ben heel erg benieuwd hoe hij jou bevalt, want er is al eens aandacht voor deze machine hier op het forum geweest.

Hans
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Ik heb 'm 2 dagen gebruikt toen liep de koolborstel vast :|

Ik heb 'm nog geprobeerd te repareren maar toen heb ik maar een Dewalt gekocht
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb een Elu en makita lamellofrees en ze bevallen mij prima.
De lamello's zetten uit tijdens het verlijmen en dat zit goed vast.
Ik koop altijd een doos van lamello zelf en die zijn goed.
De maat die het meest gebruikt wordt is nr 2.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Een lamello is verhoudingsgewijs behoorlijk sterk. Dat komt doordat de nerf diagonaal door het schijfje heen loopt. Probeer de lamello maar eens in de lengte of breedte te breken, dat zal moeite kosten. Diagonaal breken gaat daar in tegen met gemak.


Wat betreft de Ferm, tja je krijgt naar wat je betaald. Als het niet te precies komt en je gebruikt het ding bijna nooit is zo'n Ferm best geschikt. Mocht je het apparaat vaker te hand moeten nemen, dan moet je toch echt naar 1 van de betere merken gaan kijken.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Joris,

ik heb me redelijk proberen in te lezen voor ik deze lamello machine kocht, en ook als je naar 2 postingen kijkt van jan van dijk en hakelaar, komt er toch een andere meining naar voren, ik denk als je het rustig doet, en alles 2 keer na meet, dat het een redelijke machine is.

Hans
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Joris,

zal het soms ook niet tussen onze oren zitten dat alles wat Ferm heet, bij voorbaat al slecht is, je mag best weten ik had ook zoiets ik koop een deWalt of Bosch Blauw dan weet ik dat het goed is, en de proefstuks die ik gemaakt heb met de machine zijn gewoon goed, en de dingen die mis gingen waren mij eigen fouten te snel willen werken, geen druk op de machine zetten zodat hij weg liep.


groetjes

Hans
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hans,

Lees eens goed wat ik schrijf.
Dit ding is voor af en toe gebruik best oké, maar voor professioneel gebruik te beperkt. Er zal vast wel wat tussen onze oren zitten, maar niet een verschil van een paar honderd euro, dat komt ergens anders vandaan ;)
 

ocarati

Nieuw lid
28 sep 2010
9
0
Ik heb al 2 jaar deze machine en ben er erg blij mee. Ik moet zeggen dat ik hem altijd even controleer met een schuifmaat voor de diepte en een winkelhaak. Ik heb er vrij snel en blad in gezet van Dimar omdat het originele blad niet veel is. Verder is het gewoon een kwestie van goed onderhouden wat velen overslaan!
 

ocarati

Nieuw lid
28 sep 2010
9
0
Het gaat hier over de Ferm machine. Ik heb ook met een Dewalt gewerkt maar ook die moet je goed vasthouden.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik gebruik de Ferm nu een jaar of 3 en ik ben er best tevreden mee. Normaal heb ik het niet zo op dit soort merken maar ik dacht dat ik hem niet veel zou gaan gebruiken dus zodoende.
Wel heb ik een kleine aanpassing gemaakt op de machine zodat hij nu wél recht ten opzichte van de geleider freest. Dit staat uitgebreid op mijn website onder het kopje "gereedschap".

Ben hem daarna wel voor steeds meer toepassingen gaan gebruiken en hij doet het nog steeds prima!

mvg
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.