Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: ferm lamello frees

ferm lamello frees

de Ferm heb ik naar aanleiding gekocht dat er hier op het forum positief over gesproken is. en moet zeggen wat er al gezegd is flink aandrukken en werk stuk flink vast zetten. en de lammello er in lijmen, weet eigenlijk niet hoe sterk zo verbinding is.want zo dik zijn die lammello niet en wellicht ook wel kwaliteit verschil in.

en natuurlijk is de festo een mooi appararaat maar weet niet hoe hij te gebruiken is met plaat materialen.

Hans

Re: ferm lamello frees

Ik heb de ze frees gekocht omdat ik deze zag liggen in de koopjeshoek/restpartijenhoek van een bouwmarkt voor maar 25 euro. Aangezien ik een beginnende beginner ben, leek me dit een mooi prijsje om mee te "beginnen"

Volgende week ga ik hem uitproberen en proefverbindingen maken.
    mijn verslag volgt.

ik ben heel erg benieuwd hoe hij jou bevalt, want er is al eens aandacht voor deze machine hier op het forum geweest.

Hans

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Ik heb 'm 2 dagen gebruikt toen liep de koolborstel vast :|

Ik heb 'm nog geprobeerd te repareren maar toen heb ik maar een Dewalt gekocht

Ik heb een Elu en makita lamellofrees en ze bevallen mij prima.
    De lamello's zetten uit tijdens het verlijmen en dat zit goed vast.
    Ik koop altijd een doos van lamello zelf en die zijn goed.
    De maat die het meest gebruikt wordt is nr 2.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Een lamello is verhoudingsgewijs behoorlijk sterk. Dat komt doordat de nerf diagonaal door het schijfje heen loopt. Probeer de lamello maar eens in de lengte of breedte te breken, dat zal moeite kosten. Diagonaal breken gaat daar in tegen met gemak.

Wat betreft de Ferm, tja je krijgt naar wat je betaald. Als het niet te precies komt en je gebruikt het ding bijna nooit is zo'n Ferm best geschikt. Mocht je het apparaat vaker te hand moeten nemen, dan moet je toch echt naar 1 van de betere merken gaan kijken.

Joris,

ik heb me redelijk proberen in te lezen voor ik deze lamello machine kocht, en ook als je naar 2 postingen kijkt van jan van dijk en hakelaar, komt er toch een andere meining naar voren, ik denk als je het rustig doet, en alles 2 keer na meet, dat het een redelijke machine is.

Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Een redelijk apparaat, je zegt het zelf al, maar niet meer dan dat.

Ik heb er zelf ook 1

Joris,

zal het soms ook niet tussen onze oren zitten dat alles wat Ferm heet, bij voorbaat al slecht is, je mag best weten ik had ook zoiets ik koop een deWalt of Bosch Blauw dan weet ik dat het goed is, en de proefstuks die ik gemaakt heb met de machine zijn gewoon goed, en de dingen die mis gingen waren mij eigen fouten te snel willen werken, geen druk op de machine zetten zodat hij weg liep.

groetjes

Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Hans,

Lees eens goed wat ik schrijf.
    Dit ding is voor af en toe gebruik best oké, maar voor professioneel gebruik te beperkt. Er zal vast wel wat tussen onze oren zitten, maar niet een verschil van een paar honderd euro, dat komt ergens anders vandaan

Forum Rechten