Schaven van DICK FINE TOOLS

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
misschien interssant voor de een of ander die overweegd een schaaf te kopen maar niet meteen een hoop geld will/kan uitgeven voor een lie nielsen-ik heb laatst met het oog op cursisten een paar schaven van het nieuwe huis merk van DICK besteld .dat naardat ik ook die van baptist had bekeken en er niet erg enthusiast van werdt(prijs en kwaliteit).
de schaven van DICK zijn een echte verassing - kleine prijs voor werkelijk hoge kwaliteit.mooi afgewerkt,nergens lelijke randjes of verfresten in het bed.de zolen zijn vlak(wat selden is in het goedkopere segment) en haaks tov de zijden.de beitels zijn dik EN vlak-ook bijzonder-en de handgrepen zijn van mooi beukenhout.wat ook opvalt is het gewicht - de nr.4 is een heel stuk zwaarder dan een stanley.misschien mijn enige kritiek is hun keuze van kleur - bruin ,maar die passt uiteindelijk toh weer bij de handgrepen.op een beetje weten na waren zijn gebruiksklaar uit de doos.
de nr.kost 78,- ,een kopshoutschaaf 45,- en dat is voor wat je krijgt een koopje.

annette
http://www.fingerprintfurniture.nl
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
De kleur is inderdaad niet echt mooi te noemen. Maar als de schaven zo goed zijn afgewerkt als je zegt lijken me deze schaven geen verkeerde koop.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
De schaven van Dick lijken erg veel op de Quangsheng schaven uit China. De Woodcraft winkels verkopen ze onder de naam Woodriver.

Van Engelstalige fora weet ik dat de Woodriver bij Quangsheng vandaan komt, hoe het zit met die van Dick weet ik niet, maar het zou zo kunnen zijn.

Recensies van gebruikers op Engelstalige fora over de Quangsheng's en woodrivers zijn inderdaad erg positief.

http://www.finewoodworking.com/ToolGuide/ToolGuideProduct.aspx?id=32552

Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Aha, ze kwamen me al bekend voor, ik dacht deze schaven ook onder de naam footprint werd verkocht...Maar hun schaven krijgen slechte reviews.
De schaven van woodriver schijnen inderdaad prima te zijn.
 

tantetruus

Actieve deelnemer
16 aug 2010
72
0
Ik heb een nlokschaaf van hun a la 60 1/2 van stanley.
Die bruine net als die van Dick dus.
Ik heb hem op de houtbeurs gekocht van een gereedschapszaak uit amsterdam die daar samen met een machinehandel stond.

Mijn ervaring; keurig afgewerkte mooie vlakke schaaf die een stukje groter en zwaarder is dan de stanley variant. Ik vind dat gewicht wel prettig, met name bij b.v. esdoorn enzo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.