Aanmeldingen voor de kistjes (kissies) wedstrijd Open Dag Hout

Berm

Actieve deelnemer
Hallo forum,

Mijn bijdrage gaat niet lukken. Het "kistje" komt niet op tijd af, aangezien ik al ruim 2 weken met lymfvat ontsteking en wondroos in mijn rechterbeen rust moet houden. Het gaat eindelijk weer beter, dus kom ik waarschijnlijk wel al het moois in Zutphen bewonderen.

Toch wil ik jullie niet onthouden waar ik mee bezig ben. In een stronk esdoornhout heb ik allemaal gaten en gangen gemaakt als ode aan de houtworm... maar ook om evt. verlichting in aan te kunnen brengen. De stronk zou en soort "lampenkap" moeten worden, maar toen kwam ineens de kistjeswedstrijd... Aangezien de stronk, met een beetje fantasie, ook op een theepot lijkt, ontstond het idee van een alternatief "theelichtje". Een theepot op pootjes, met licht erin en erboven hangend een organische vorm van een kistje. Het kistje wordt, net als de stronk, gemaakt van een massief stuk verweerd esdoornhout, met daarin "hangend" een binnenkistje van goudenregen hout voor theezakjes. Het deksel draait horizontaal open op een soort pen.

Later ga ik een uitgebreid verslag op het forum doen van het hele wordingsproces, maar hierbij alvast wat foto's.
De eerst foto toont ontwerpschetsen, de tweede de ontbaste stronk. Er is veel handwerk verricht (foto 3). De vierde foto geeft een doorkijkje in de stronk en foto 5 toont o.a. ingezette "knoesten" van cilindrisch gedraaid goudenregen hout. De laatste foto is het begin van het theekistje.


strk0000-kl.jpg strk0006-kl.jpg strk0077-kl.jpg strk0141-kl.jpg strk0142-kl.jpg strk0167-kl.jpg
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
@ Berm. Jammer dat het niet lukt om deze te laten zien op de open dag. Gelukkig gaat het je beter; ik ben erg benieuwd hoe het resultaat zal zijn!

Ik zie er naar uit al die mooie kissies live te bewonderen. Wel stevige concurentie zo te zien ;-)
Hoe laat is de jurering van de kistjes?

Grt. Rene
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Vandaag het HaBuur schatkistje afgemaakt. Zou heel mooi zijn om in Zutpen er bij te hebben, het is ten slotte een (schat)kistje. Alleen komend weekend aan de wandel in de Ardennen. Dus wie wil de schatkist even mee nemen naar Zutpen en weer terug. Liefst iemand uit Zwolle en omstreken.

IMG_0001-001.jpg
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Inzendingen voor de kistjeswedstrijd

Ik heb de inzendingen geïnventariseerd en kom tot de volgende aanmeldingen:

  • Hart voor Hout
  • Meron
  • Rene Kooijman
  • JPAS (onder voorbehoud)

Overige aanmeldingen, categorie buiten mededinging.

  • Roeland
  • Jaap
  • Jan Pranger
  • Kor Kiesvoorhout

De jury zal de eerste vier inzendingen beoordelen en om half twee hebben we de prijsuitreiking op de forumstand.


De prijzen zijn:
1e prijs: Schaafje door Roeland gemaakt
2e prijs: Pen door Pieter gemaakt
3e prijs: Theelichtje door Jan gemaakt.

Tot zondag! Fons

 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
JPAS (onder voorbehoud)

Helaas niemand die zich heeft gemeld om de schatkist mee te nemen. Inmiddels ben ik zelf in de Ardennen aan de wandel. Mocht iemand zich nog geroepen voelen valt er nog wel wat te regelen maar het wordt nu wel heel kort dag.

Op te halen in Hasselt Overijssel.
 
Laatst bewerkt:

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Ik had graag meegedaan, maar ik heb het kistje niet af. Zal er in ieder geval nog wel een berichtje aan wijten als het klaar is. Ben vooralsnog wel van plan om morgen naar de open dag te komen.Wellicht tot ziens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.