Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: voor de experts....

voor de experts....

ik had deze vraag al eerder gesteld maar nu zijn alle maten correct
    ging vorige keer niet goed (wiskunde is mijn slechste vak)

Nou heb ik een vraagje aan de experts hier...
    Ben namelijk van plan om stokjes 0.5cm X 0.5cm te maken
    Deze worden gemaakt van Letter/Slangenhout, Padoek, Mahonie, Zebrano, Purperharthout
    enz enz.
    Het hout heeft een dikte (gemiddeld) van 2.0cm tot 6.0cm en de lengtes zijn min. 65.0cm
    Dit moet gezaagt worden in dikte van 0.5cm xHxL
    Dus op dit moment heb ik dunne plankjes van 0.5cmx L
    Deze plankjes moeten daarna in stokjes van 0.5cm x 0.5cm x 65.0cm
    Nou zoek ik dus een zaagtafel die dit kan
    ik weet dat proxxon een tafeltje heeft maar die is beperkt met een zaagdiepte van 22mm
    deze zou wel goed zijn voor de stokjes maar niet om de houten plank/balk te schulpen.
    ik ben bang dat het 2 machienes worden...
    ben benieuwd naar uw reacties.
    gr
    VanRembrandt

Re: voor de experts....

bij verre een expert, maar is een kleine lintzaag niet een uitkomst? verlies je ook minder hout door het zagen.

Bram

hoi
    een kleine lindzaag... ik denk dat ik de plank/balkjes dan niet kan schulpen.
    gr
    VR

Elke tafelzaag is geschikt voor die klus, maar er moet wel een spouwblad aanwezig zijn op de zaagtafel. Gebruik wel een duwhoutje dat spaart de vingers

Ik zie de moeilijkheidsgraad niet van dit klusje, of je nu latjes zaagt van 0,5cm, of je zaagt latjes van 2cm de bewerking blijft het zelfde.

Mvg,

André

Als je dan ook nog je te zagen stuk op een plaatje MDF legt dan valt je strip hout van 5 mm tenminste niet naast het zaagblad in de zaagbladsleuf. Je MDF dient dan als steuntje. Die plaat moet dus wel groter zijn dan je te zagen stuk hout.
    Op die manier heb ik 2 mm gezaagd. Ging prima.
    grtn Bart

hoi hoi
    alvast bedankt voor de reply`s
    en wat voor zaagmachienes raad u aan voor dit werk
    het moeten geen projectielen worden die door de schuur vliegen en het moet rete strak gezaagd zijn zonder afwijkingen.

gr
    VR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanRembrandt
    hoi hoi
    alvast bedankt voor de reply`s
    en wat voor zaagmachienes raad u aan voor dit werk
    het moeten geen projectielen worden die door de schuur vliegen en het moet rete strak gezaagd zijn zonder afwijkingen.

gr
    VR
    Wanneer er projectielen door de werkplaats vliegen scheelt er iets met de man en niet met de machine.
    Je mag de beste machine hebben maar als de bedienaar niet weet waar hij of zij mee bezig is krijg je dergelijke problemen.

Een " rete strakke" zaagsnede krijg je met een machine waar het zaagblad niet slingert, bij kwaliteitsmachines is dit geen probleem, maar bij de goedkopere kan je hier wat werk aan hebben.

Het probleem word meestal veroorzaakt doordat de flens waar het zaagblad tegen steunt niet mooi haaks op de zaagas past. ( is te controleren met een meetklok) enkele tienden mm verschil zie je al aan het zaagbeeld.

Mits wat tuningwerk krijg je gelijk welke zaagmachine wel in het spoor.

Mvg,

André

dat van die projectielen werd verteld door een timmerman...
    maar wat kan ik nou het beste kopen
    gr
    VR

Athanor
    Guest

Een gedegen zaagmachine tegen een schappelijke prijs! Bijv. een Robland zoals: http://doe-het-zelf-verbouw.marktpla...-roltafel.html

Succes! Fons

hoi Fons
    mooie tafel...maar heb geen krachtstroom en denk toch aan iets kleiners
    Makita 2704 of festool cms of ...nog iemand een idee
    nemen jullie maar eens een kijkje op deze link dan krijg je een idee wat ik bedoel

http://www.curio-bicudo.com/index.php?o ... nl#joomimg
    gr
    VR

Forum Rechten