algemene ervaringen met yellow poplar

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie mening is betreft de bewerkbaarheid van Amerikaans tulpenhout, met namen of dit wel geschikt is voor chip carving.

Ik zie dat het hier en daar wat wordt vergeleken met linden en white pine, echter of dit in de praktijk ook geld.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lesley,

Volgens mij is tulp daar wel voor geschikt. chip carving heb ik er niet op geprobeerd. Maar deze
IMG_2415.jpg

was erg fijn snijden. Je kunt wel goed zien dat niet alle nerven even dicht elkaar opvolgen. Met het snijden maakt de "draad "van het hout niet veel uit . Ook breuk ben ik niet tegen gekomen dus het hout is wel stabiel.

Mooi vond ik de verkleuring terwijl er ook veel hout te koop was zonder enige kleur verschil. Dit heb ik des tijds gekocht bij A.F. in Arnhem.
Gewoon een stukje halen en proberen. Wat de één fijn vindt kan de ander wel helemaal ellende vinden. Gelukkig is hout net zo verschillend als de mens.


Gr Edwin
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Bedankt Edwin,
Ik ga binnenkort dan maar even een deel van een schaaldeel kopen om te testen. Je beeld ziet er mooi uit trouwens.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.