MFT 3 oplichting

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Beste medeforummers.

Ik googelde vandaag op MFT 3 en kwam toen een zeer interessant aanbieding tegen.

Festool MFT 3 379 € - Begrenzte Stückzahl - sonderposten-merzig.de‎
www.sonderposten-merzig.de/ausstellungsstu/35‎
Festool Multifunktionstisch MFT 3

Het zou gaan om een demo-model die nog nooit verder gebruikt is. Ze bezorgen zelfs in Nederland gratis. Nou ja aanvankelijk zonder argwaan besteld.
Ik kreeg meteen een bevestigingsmail met de betaalgegevens om het bedrag over te maken. Leek vrij normaal.

Toch begon ik te twijfelen.
Toen maar eens verder gekeken wat er over dat bedrijf te vinden is. Niets dus. Toen op het tel. nr. gezocht.
Toen gaven mensen aan dat het vrijwel zeker een oplichter is. De bedrijfsnaam veranderd telkens maar het blijft hetzelfde adres.
Werkzeug-gott.com en andere namen zijn eerder gebruikt.

Ik heb het geld niet overgemaakt maar een mail gestuurd dat ik graag de MFT 3 wilde komen ophalen en cash zou betalen.
Daar werd niet meer op gereageerd.
Natuurlijk niet want dan zou hij door de mand vallen.

Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan en trapt niemand er verder in.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dank Blazoen.
Goed idee Bossy voor een aparte rubriek.
Wel voorzichtig zijn want soms hebben mensen een wat minder goede ervaring terwijl anderen misschien hele goede ervaringen met hetzelfde bedrijf hebben, iedereen kan een keer pech hebben.
Maar als het echt duidelijk is dan gewoon plaatsen.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Nja, 2 dingen zijn verdacht: de account is nog maar week actief, en het zijn advertentiefoto's ipv echte. Het maakt de verkoper wel minder verdacht dat er ook ander gereedschap aangeboden wordt, en dat er een telefoonnummer bij staat. Bij zo'n advertenties moet je ALTIJD een afspraak maken om het gereedschap te gaan bezichtigen. Nooit laten opsturen dus.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik heb de verkoper ook gevraagd om de MFT/3 te komen ophalen.
Hij reageerde eerst niet maar later wel met de mededeling dat dit alleen kon in hun magazijn in Dresden. Dat ligt tegen de Tsjechische grens terwijl zijn zaak tegen Luxemburg aanligt. In ieder geval vreemd voor een bedrijfje dat het magazijn 670 km verder op heeft. Maar wel handig om te zorgen dat je vooral niet langs komt.
Ik heb toen gezegd dat dit geen probleem voor mij is omdat ik familie in de buurt heb wonen en zij wel langs konden komen. Was bluf maar goed, mijn broer woont in werkelijkheid in Berlijn op 190 km van Dresden dus dat valt nog wel mee maar heb ik hem niet verteld.
Ik probeerde een afspraak te maken voor in het weekend en vroeg om het adres.
Toen kwam er een reactie dat het magazijn dan niet bereik was.
Nou ja zou ook nog kunnen. Toen gevraagd of hij een datum aangeven. De donderdag zou het kunnen om 12.00
Ik heb gemaild dat dit prima is, mijn familie zou er zijn.
Weer gevraagd voor het adres en naar zijn naam.
Sindsdien niets meer gehoord.

Ik heb in de tussentijd nog eens wat research gedaan. Zijn foto kwam ik via google ook tegen bij een ander bedrijf. Een papierfabriek waar de man van de foto werkte. De foto was uitgesneden en gespiegeld gebruikt. Tja dat is natuurlijk ook verdacht.
Het zit gerafineerd in elkaar. Je kunt zogenaamd volgens de site inderdaad een bestelling gewoon komen halen. Nog eens geprobeerd met een fake-account. Uiteindelijk blijkt dat je net voor de online-bestelling toch niet kunt ophalen nog met een creditkaart kunt betalen. Alleen vooraf overmaken mag.

Als er nog meer te melden is laat ik het weten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ben er inmiddels wel achter dat het verstandig is zelf op te halen. Laatst bleek een stuk gereedschap een ander type (wattage) te zijn als mee geadverteerd. Had het speciaal nog per email nagevraagd.

Ik heb "gereedschap" een email gestuurd. Ben benieuwd...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.