monsterplankjes wand, real live wooddatabase!

P

Pel

Guest
Ik zou de achterwand latex schilderen Lars, even kijken met een kleuren waaier wat het mooiste effect geeft. Het cormier plankje heb je mooi bijelkaar gelijmd, je ziet er niets van, en dat met alleen handgereedschap.

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Het heeft bijna een roze achtige kleur is aardig zwaar maar bewerkt wel prettig. Het heeft een fijne nerf, en deed me niet meteen aan kersen denken. Het hout komt volgens mij van de peervormige lijsterbes af.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hoi Lars,

Ik lees het verhaal na een tijdje weer eens in het geheel. Ik wil je alleen aanraden om het hout weg te houden van zonlicht of licht met veel UV. Dat bleekt namelijk het hout. Ik heb een aantal jaren een werkstuk gemaakt, en dat staat atijd in de volle zon gedurende een halve dag, en het palissander- en notnehout zijn behoorlijk lichter geworden. Ondanks de spuitlak die er op zit.

Verder is het een leuk idee
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Gelukkig staat de wand achterin in mn woning en daar komt heel weinig zonlicht dus ik hoop dat de plankjes redelijk lang hun kleur behouden:)
 

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Hoi,
Afgelopen weekend ook mijn monsters eens uit de doos gehaald en in mijn werkplaats aan een deur gemaakt.
Toch 48 verschillende stukjes :)

IMG_3597.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.