Draagbare CNC

Atmoz

Actieve deelnemer
Wat ze niet allemaal verzinnen he.
Ik vind het érg cool bedacht/uitgevoerd.
Ook leuk/duidelijk gebracht met die filmpjes.

Helemaal de toekomst dit soort dingen.

Echter, niets voor mij... Ik vind het jammer dat ik zoiets zelf niet kan bedenken/maken, dus voor "straf" mag ik hem dan ook niet kopen van mezelf :)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Even begreep ik het niet maar na het tweede filmpje viel het kwartje; het apparaat corrigeert de hele tijd de positie zolang je maar ongeveer in de buurt zit.
Erg goed bedacht.
Zo kan je hele mooie vormen maken zoals een cnc machine ook kan.
 
Laatst bewerkt:

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik kwam het filmpje ook tegen, wat een fantastische uitvinding.

Zelfs als je te ver van de lijn gaat, tilt de machine snel de freesbit op om je ontwerp niet te verknallen.

Helaas kost hij 2100$
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Graag gedaan, Marcel. Inderdaad, prijs valt nog beetje tegen :( In US kan je hem gratis krijgen als je maar genoeg mensen overtuigt om hem ook te kopen: $100 korting per persoon die je aanbrengt, zonder limiet. Slimme marketing. Misschien doen ze het in Europa ook wel zo bij de lancering.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ja, 2100 dollar dus dat wordt hier rustig een 3000 euro dan.
Maar als je je geld ermee verdient en je vlot moet werken zonder fouten is dit wel perfekt natuurlijk.
100 euro korting per persoon die je aanbrengt, dan ga ik 'm bij iedereen op het form aanbevelen!:p
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
2100 is de uiteindelijke prijs he... momenteel kan je preorderen voor 600 dollar minder... wel enkel voor US bij deze release.. De rest van de wereld mag nog wat langer wachten.. misschien dat ze dan een soortgelijke actie doen?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ben wel benieuwd hoe mooi de randafwerking is (precisie) bij uit de hand frezen, net zo strak als echte stationaire CNC of toch minder precies?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ben wel benieuwd hoe mooi de randafwerking is (precisie) bij uit de hand frezen, net zo strak als echte stationaire CNC of toch minder precies?


Hij corrigeert terwijl je de freeslijn volgt dus er zijn altijd (hele) kleine correcties dus zo mooi als cnc wordt het niet denk ik.
Maar het zal vast wel een goed bruikbaar resultaat geven.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Echt behoorlijk ziek apparaat hoor. Ik heb het geld er niet voor over maar hopelijk worden zulke revolutionaire apparaten op den duur de standaard (veel goedkoper).
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
iets duurder maar deze vind ik persoonlijk iets interesanter https://www.youtube.com/watch?v=UNOPhf4MP9E , zou enkel ook moeten mogelijk zijn een methode te hebben om daarmee grotere stukken te maken . ( dat gaat dus via https://store.handibot.com/collecti...arge-material-indexing-jig?variant=8287443205 :) )

Serieus? Deze vind je interessanter? De Origin heeft nochtans geen beperking van werkoppervlak. Ik zou wel weten wat te kiezen.

Ik denk ook dat het resultaat gelijkaardig is aan een echte CNC. De correctie gebeurt quasi in real-time. Als je de filmpjes bekijkt ziet de rand er behoorlijk goed uit. Ik zou er ook het geld niet voor kunnen geven, maar dit is denk ik wel de toekomst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.