Metalen pantorouter

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Prijs zal er pas komen zodra ik mijn "prototype" klaar heb. Zo kan ik exact uitrekenen wat ik gebruikt heb, waar ik nog aanpassingen moet doen en wat het dus uiteindelijk zal kosten.

progress so far..
DSC_0004.jpg
DSC_0005.jpg
DSC_0006.jpg
Zodra dit deel klaar is gaat het bouwen (hopelijk) wat sneller gaan. het frezen van de alu delen, draaien van de asjes, afstandbusjes ed is het meest tijd rovende.

Ik ben ook al een paar dingen tegengekomen die ik zal moeten wijzigen in het ontwerp.
Hebben jullie misschien nog aan/opmerking over het algemene ontwerp van de pantorouter misschien dat ik dat dan meteen kan aanpassen of toevoegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvisser

willemr2

Nieuw lid
31 aug 2013
24
1
omg. Eindhoven
Ik zag toevallig onder het kopje "evenementen en beurzen" hier op deze site dat gereedschappro ze ook gaat verkopen en dat er een nieuw model binnenkort uitkomt

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robje

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Dat had ik inderdaad ook gezien. Maar persoonlijk vind ik (als ik het ontwerp bekijk en daarbij oog op het productieproces) de prijs van 1700 euro toch vrij hoog (voor de hobbyist) Als je er je brood mee gaat verdienen is het natuurlijk weer wat anders.
Ik ben met die van mij begonnen omdat ik de meerderheid van de benodigheden toch had liggen. De extra sets die ik kan maken zijn ook niet commercieel gericht.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
IK heb ook interesse beetje afhankelijk van de prijs

interessant draadje ga ik zeker volgen

ziet er goed uit !

Menno
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ja Stekkestim, ik zag het al aankomen, je kan een bvtje beginnen want dat je het druk krijgt met je aanbieding ligt voor de hand.
Wel top dat je een aantal houtbewerkers aan zo'n pantorouter helpt trouwens.
Het begin ziet er veelbelovend uit.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Tsja, life happens, ik denk dat een hoop mensen meer projecten dan tijd hebben, ik wel in ieder geval.
In het geval van dit pantorouter project, Matthias Wandel heeft dacht ik gewoon een tekeningenpakket te koop voor een houten versie, daar haal je dan gewoon de geometrie van het mechanisme uit om in aluminium te vervaardigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.