Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: lintzaag dillema

lintzaag dillema

Hallo allemaal,

Ik wil mijn machinepark (lees onkruid tussen de stenen) uitbouwen met een lintzaag. Nu heb ik geen gigantisch budget er voor over aangezien ik net begin en geen zin heb om kapitalen te besteden en laten merken dat ik toch niet zoveel tijd heb of dat ik mijn prioriteiten ergens anders heb.

nu heb ik verschillende opties bekeken. en kom ik uit op een machine van Güde http://www.hermanbuitelaar.nl/Produc...agmachine.aspx

Mijn criteria was 150mm of hogere doorvoer hoogte. Bijkomend voordeel is dat deze nu in een aanbieding is en met Ideal geen verzendkosten. Dit scheelt al gelijk 120 euro op de HBM 350 die volgens mij gewoon hetzelfde is, waar ik nog niet eens weet of er verzendkosten bijkomen. Andere modellen komen nog duurder uit op de Einhell na, maar is nog steeds 70 euro duurder zonder de verzendkosten.

Het gebruik zal niet super intensief zijn en ik heb er geen moeite mee als ik 10 min extra tijd moet besteden aan het afstellen.

Bram

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: lintzaag dillema

Heb je ook al aan 2e hands gedacht? Zeker als het budget 'beperkt' is wellicht een aantrekkelijk alternatief.

Ja daar let ik ook zeker op. Maar wil me daar niet blind op staren.

had van de week bijna een leuk buitenkansje maar iemand was me net voor helaas.

Bram

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

bram,

koop een zo zwaar mogelijke machine die je kan betalen. ik heb zelf een tweedehands lintzaag gekocht. kan zagen tot 15 cm dikte. dit alles voor het belachelijke bedrag van 80 euro!!
    eigenlijk had ik geen lintzaag nodig maar voor dit bedrag kan ik het niet laten staan toch

rick

@Rick, wat voor merk en type lintzaag heb jij?

Ik heb zelf een Centauro SP400:

http://www.damac.nl/index.php?option=co ... &Itemid=52

Voor de hobby is het al een aardig groot ding (dat is mijn mening dan) maar zou me ooit nog een zwaardere/grote willen kopen.

Ik weet niet als zoiets nog in je budget valt, maar is dit wat voor je?(een gebruikte dan)

Veel succes,

Rudolf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    bram,

koop een zo zwaar mogelijke machine die je kan betalen. ik heb zelf een tweedehands lintzaag gekocht. kan zagen tot 15 cm dikte. dit alles voor het belachelijke bedrag van 80 euro!!
    eigenlijk had ik geen lintzaag nodig maar voor dit bedrag kan ik het niet laten staan toch

rick
    welke lintzaag heb je dan?

Bram

Ik wilde het topic toch graag weer in de aandacht brengen.

een andere lintzaag die ik op het oog heb is de Ryobi RBS 5518 (zie http://www.ryobi-nederland.nl/)

Heeft iemand hier ervaring met Ryobi?

Groeten,

Bram

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Hoi Bram,

Met Ryobi in het algemeen heb ik geen ervaring, maar wel met de RBS 5518 lintzaag. Weliswaar in een andere kleur en met een andere merknaam. Maar voor de rest exact hetzelfde. De term professioneel zoals op de website staat zou ik het niet noemen. Als je hem zo "uit de doos" gaat gebruiken zal je bloeddruk regelmatig gaan stijgen. Zo zijn de wielen fabrieksmatig niet fatsoenlijk uitgelijnd, waardoor het zaaglint er nogal eens af wil lopen of breken. Dit is echter makkelijk te verhelpen door eea fatsoenlijk af te stellen. Daarnaast is het meegeleverde zaaglint niet je van het. Vervangen door een fatsoenlijk exemplaar is gelijk een wereld van verschil. Maar dat geldt voor iedere lintzaag. Het grootste manko echter zijn de zaaggeleidingen. Deze zijn heel goedkoop en slecht geconstrueerd, met name de achtergeleiding functioneert heel slecht. Omdat ik beroepsmatig een mechanische achtergrond heb en een baas met goede "secundaire arbeidsvoorwaarden" zoals een uitgebreide werkplaats, heb ik de vaste geleidingen vervangen door wieltjes. Ik kan er nu plakken van slechts een paar mm mee zagen zonder drift van het zaagblad. Maar eer je zover bent moet je er heel wat tijd in steken. Als je mechanisch niet zo handig bent weet ik niet of je er zo gelukkig mee gaat worden. Maar of dat voor de andere merken in deze prijsklasse wel geldt is nog maar de vraag. Het blijkt dus wel dat er veel hetzelfde spul onder tientallen verschillende merknamen verkocht wordt.

Ed

er worden ook regelmatig Scheppach hbs32 vario modellen aangeboden. Wat zijn de ervaringen met deze lintzaag?

Bram

Athanor
    Guest

Koop nou gewoon een goede 2e hands van een goed merk en doe dan fluitend je werk

Bijv. http://doe-het-zelf-verbouw.marktpla...ro-sp400.html?

Succes!
    Fons

Forum Rechten