De nar

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
816
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Pel, zo te zien is het een kunstmatige Arkansas steen, enige jaren terug verkocht de Baptist ze als harde Arkansas natuursteen.
Ik heb er destijds ook een gekocht en ontdekte gelijk dat dit niet de harde Arkansas was. Heb dit ook gemeld aan de Baptist. Het bleek dus een van composiet: het slijpsel en restbrokken Arkansas vermaalt en met een bonding samengeperst zo krijg je dus een steen die op een Arkansas lijkt het ook is maar niet zo gevonden word.
Blijkbaar is de bonding van jouw steen van mindere kwaliteit.
Hier een foto van mijn kunstmatige Arkansas en van een echte Arkansas die ik ruim 32 jaar in bezit heb.

IMG_4756.jpg

ps de onderste op de foto is de echte!
groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
@Roeland, dat verklaart een heleboel, dat wist ik niet, zo wordt je weer gen...d waar je bij staat, de prijs was er anders wel naar.

Groet Pel.

Ze verkopen hem nog steeds met de volgende tekst.

Harde Arkansas wetstenen gebruikt u voor het wetten en het regelmatig onderhoud van de snijhoek van messen en gereedschappen. Deze stenen worden veel gebruikt door houtbewerkers, in de tandheelkunde en bij het wetten van keuken- en koksmessen. Het grote slijpoppervlak draagt daarbij bij aan het gebruiksgemak!

Harde Arkansas steen.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dank je Roeland,

nu weet ik de reden dat ik de Arkansas an Pel maar niet kon als een Hard Arkansas kon herkennen. Het was geen echte. Die onderste fot van jou, herken ik wel makkelijk als een echte Hard Arkansas.

groeten,
Ornament

http://www.houtsnijden.eu
 
D

Dulcimer

Guest
Wat de wetstenen betreft hebben we allemaal weer het e.e.a. bijgeleerd.
Bij deze de laatste foto's van de nar ( excuses voor het late plaatsen, maar ik had eerder echt geen tijd).
Ik heb de nar afgewerkt met ruby schellak. Wat het resultaat betreft ben ik voor 80% tevreden, ik wist al vanaf het begin dat ik niet zou kunnen tippen aan Ian Norbury, maar al doende leer je steeds meer bij.
Groet,
Frans

IMG_1140.jpgIMG_1141.jpgIMG_1142.jpg
 
P

Pel

Guest
Hij is prachtig geworden Frans, ik zie weinig verschil met Ian, die van jou heeft m.i. een meer nadenkende mimiek, en die van Ian is meer een spottende gelaatsexpressie.

Groet Pel.
 
D

Dulcimer

Guest
Dank jullie voor jullie reacties.
Het hout voor de nar heb ik gekregen ( jawel, gekregen) van houtsnijder Ludwig Stöckbauer in Hohenau, Beieren. Die krijgt van mij nog een brief met foto van wat ik met zijn hout heb gemaakt.
Hans; inderdaad, ik neem de nar en een Trojaanse paardenkop die ik zo'n 10 jaar geleden heb gemaakt. Ik wil er meteen om 10 uur al zijn omdat ik tot mijn grote spijt om 14 uur vanwege een feest weer moet vertrekken.
Groet,
Frans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.