Probleem Elektra beckum halfautomaat

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Misschien niet het juiste forum voor deze vraag maar toch...
Elektra beckum 120/20 T mig lasapparaat, sinds kort gaat bij het aanzetten zowel de draad al meteen doorlopen alsook de gas.
De draaisnelheid kan ik wel nog regelen met de draaiknop maar de "trekker" op het pistool doet niks.
Volgens mij een probleem ergens op de printplaat maar waar natuurlijk.
 

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Als ik het goed begrijp reageert het apparaat alsof de trekker steeds ingedrukt wordt.
Als dat zo is, dan zou ik eerst eens kijken naar een defect of kortsluiting in het slangenpakket/aansluitingen voordat je naar de interne printen en dergelijke gaat kijken.

veel succes!

Gijs.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Dat was mijn eerste gedachtengang ook en ik heb de kabels die vd printplaat naar te trekker lopen losgemaakt vd printplaat en probleem bleef hetzelfde hetzelfde. Als daar ergens een probleem zat (de 2 kabels die doorgeven) dan had ik het daar gevonden.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
De gas die meteen doorstroomt zou naar wat ik online vind kunnen duiden op een vuil of defect magneetventiel. Morgen zal ik het eens door blazen met perslucht.
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
En dan vooral in het electronica subforum op dat forum: http://www.lasforum.nl/index.php/board,116.0.html?PHPSESSID=hvfh834vekqhjqfa2rij8u3jq3
De gas die meteen doorstroomt zou naar wat ik online vind kunnen duiden op een vuil of defect magneetventiel. Morgen zal ik het eens door blazen met perslucht.
Nou ja, als het gas begint te stromen en het draad begint te lopen, dan verdenk ik eerder de knop zelf;)
Dat is namelijk precies wat er moet gebeuren als je de knop indrukt: gas moet stromen en draad komt eruit.

Als ik even Google op dat type dan zit er jammer genoeg geen losse toorts aan die je zo kunt vervangen.
Heb je de handgreep al uit elkaar gehad, en wat lopen pielen met de knop ?
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
En dan vooral in het electronica subforum op dat forum: http://www.lasforum.nl/index.php/board,116.0.html?PHPSESSID=hvfh834vekqhjqfa2rij8u3jq3

Nou ja, als het gas begint te stromen en het draad begint te lopen, dan verdenk ik eerder de knop zelf;)
Dat is namelijk precies wat er moet gebeuren als je de knop indrukt: gas moet stromen en draad komt eruit.

Als ik even Google op dat type dan zit er jammer genoeg geen losse toorts aan die je zo kunt vervangen.
Heb je de handgreep al uit elkaar gehad, en wat lopen pielen met de knop ?

Handgreep heb ik idd al uit elkaar gehad en al vanalles mee geprobeerd maar niks hielp.

Ik kan er wel mee lassen maar is niet erg handig. Dan hou ik de toorts op de uistekende plaats en duw ik met mijn voet het toestel aan ipv met de hand de trekker te bedienen...
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Heb het op het lasforum gevraagd en het zou de relais op de printplaat zijn die blijft plakken. Helaas is deze niet te openen om zuiver te maken dus moet ik er ergens eentje zien te vinden. Heb al zitten zoeken maar exact hetzelfde type nog niet gevonden.
20160805_172209.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.